به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی، شهردار این منطقه در نشست مشورتی با سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سر کلانتر شمال تهران، معاون ترافیک پلیس راهور و روسای راهور مناطق ۱و ۲۸ ، معاونان و مدیران شهری این منطقه با بیان مطلب فوق بر انجام مطالعات کاربردی که کمترین هزینه ، زمان و بالاترین بهرهوری را در اجرای پیادهراه تجریش داشته باشد تاکید کرد
او افزود: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمینشناسی منطقه و وجود بستری سنگی ، رودخانهای و وجود تاسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان بر و پرهزینه است .
موسوی اجرای رینگ ترافیکی در محدوده تجریش به صورت دورانی با استفاده از مسیرهای جایگزین و سایر محورهای موازی را اولین اقدام در اجرایی شدن پیاده راه تجریش دانست.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: برای بهبود گردشگری منطقه باید از همه مدلهای حمل و نقلی بهره بگیریم و نباید نگاه افرطی و تک بعدی به ترافیک داشته باشیم.
مسیرهای امن برای افراد پیاده طراحی شود
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با تاکید بر بازنگری در حمل ونقل شهری اجرای مسیرهای امن برای افراد پیاده را لازمه شهری ایمن دانست.
او گفت: شهرتهران در حال حاضر نه خودرو محور است نه انسانمحور و باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی ترویج داده شود.
سردار مهماندار اضافه کرد: بدلیل مشکلات ترافیکی شمال تهران و محدودیت معابر, این منطقه را به دو منطقه راهور تقسیم کردهایم و ۳۰ درصد پتانسیل نیروی انسانی راهور در زمان پیک ترافیکی در این منطقه حضور پیدا میکند.