مشفق کاشانی گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای جشنواره شعر فجر باید کنار گذاشتن آثار سست از مرحله داوری باشد.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر،  عباس کی‌منش متخلص به مشفق کاشانی شاعر غزلسرا گفت:‌ دقت در انتخاب شعر باید به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه در جشنواره شعر مطرح باشد و آثار بی‌محتوا در مراحل مختلف داوری کنار گذاشته شود تا ارزیابی‌ها به دقیق‌ترین شکل انجام گیرد.

وی با ضروری دانستن برگزاری جشنواره شعر فجر تأکید کرد: کمبود چنین جشنواره‌ای در عرصه‌ شعر بسیار احساس می‌شد و ما هنوز نیازمند آثار فاخر در عرصه‌ شعر انقلاب اسلامی هستیم، زیرا بسیاری از زوایای انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس ناگفته مانده است.

مشفق کاشانی تصریح کرد: دهه‌ فجر هر ساله با استقبال چشمگیری از سوی هنرمندان روبه‌رو می‌شود و به همین دلیل شاعران ما نیز موظف هستند تا علاقه و اشتیاق خود را به انقلاب شکوهمند اسلامی نشان دهند و برگزاری این جشنواره، فضایی برای رقابت بین شاعران و رشد کیفی شعر است.

این چهره‌ماندگار شعر در پایان، ایجاد مکان و حمایت مادی از شاعران را از سوی مسئولان فرهنگی امری ضروری تلقی کرد و گفت: درصورتی این جشنواره‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود که وزارت ارشاد با کمک‌های مالی حمایت‌های لازم را از این قشر به‌عمل آورد.