نمی‌دانم چه قدر با سبک‌های عکاسی آشنا هستی، اما این را می‌دانم که این روزها نمایشگاه عکس‌های هادی ابری، هنرمند عکاس کشورمان در نگارخانه‌ی فرشچیان، در مؤسسه‌ی فرهنگی هنری صبا دایر است و می‌توان عکس‌های دیدنی این هنرمند را در سبک فوتوریسم تماشا کرد.

هادی ابری از هنرمندان و مدرسان باتجربه‌ی رشته‌ی عکاسی است.

فوتوریسم از سبک‌های عکاسی است که در آن عکس‌ها ساکن نیستند و حرکت دارند و نورها در آن بازی می‌کنند. در سبک فوتوریسم، هنرمند چنان با نورها بازی می‌کند که بیننده ممکن است به تردید بیفتد که دارد عکسی تماشا می‌کند شبیه نقاشی یا این‌که مشغول دیدن نقاشی‌ای است که به عکس شبیه است؟

شاید بدانید که فتوگرافی در زبان لاتین به معنای نگارش با نور است و به قول حمید باروزه، دیگر هنرمند کشورمان: «کارهای آقای ابری به معنای واقعی کلمه نقاشی با نور است.» ابری که پیش از این در خرداد امسال هم نمایشگاهی از عکس‌هایش در این سبک برپا کرده بود، حالا هم عکس‌هایی متفاوت به نمایش گذاشته که در آن‌ها با در هم آمیختن نور، سایه، بافت، رنگ، خطوط و... شکل‌هایی متفاوت پدید آورده و آن‌چه را که پیش از این ثابت دیده‌ایم، در تصویری دیگرگون و متحرک به ما نشان می‌دهد.

هنگام برپایی نمایشگاه عکس فوتوریسم قبلی، هادی ابری درباره‌ی کارهایش به خبرنگار دوچرخه گفت: «علاقه و کار توأم نقاشی و عکاسی سبب شده که عکس‌های فوتوریسم من به نقاشی شبیه شود.» حالا فرصتی دوباره فراهم شده تا دوستداران هنر، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی به تماشای آثار متفاوت این هنرمند بروند. نمایشگاه عکس‌های فوتوریسم از هفتم اسفند آغاز به کار کرده و تا دوشنبه ۱۳ اسفند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دارید آثار عرضه شده در آن را تماشا کنید. نگارخانه‌ی فرشچیان در مؤسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا (خیابان طالقانی، بعد از چهارراه ولی‌عصر(عج)، خیابان برادارن مظفر) قرار دارد.