همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت زیر نظر وزیر بهداشت قرار می‌گیرند.

سعید نمکی درباره سازمان‌های مردم نهاد و بنیادهای فعال در حوزه سلامت به ایرنا گفت: سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت،  به صورت مستقیم توسط خودم پشتیبانی می‌شوند و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: مهمترین برنامه ما درباره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت این است که کار آنها را در زمینه مجوزها تسهیل کنیم و حمایت بیشتری از آنها انجام بدهیم و در اولویت قرار بگیرند.

نمکی اظهار داشت: همچنین اگر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت سرمایه‌گذاری کرده و تا آخر خودشان ادامه بدهند و تعهد کنند که با تعرفه دولتی به مردم خدمات ارائه می‌کنند، تجهیزات مورد نیازشان را با تعرفه دولتی در اختیارشان می‌گذاریم.

به گزارش ایرنا، ۷۲۳ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در کشور شناسایی شده است. همچنین ۴۲۲ موسسه خیریه پشتیبان بیماران در بیمارستان های دولتی و چهار شبکه ملی شامل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه های ایدز، اعتیاد، سرطان و توان‌بخشی تشکیل شده است.

از طرفی ۸۹۰ موسسه خیریه در حوزه سلامت شناسایی شده که ۴۰۷ مورد آن دارای مراکز درمانی شامل ۳۷ بیمارستان و ۳۷۰ درمانگاه خیریه هستند.

همچنین ارزش ریالی مشارکت خیران در حوزه سلامت در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است. ارزش ریالی مشارکت خیرین در ایجاد و بازسازی زیرساخت های حوزه سلامت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.