سید محمدنظری عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مسیر جدیدی که طرح چهار خطه در آن پایان یافته از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست است که برای ساخت ابنیه و آسفالت آن افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی هزینه شده است.
وی گفت که با بهره برداری از این مسیر ، بخشی زیادی از ترافیک در محدوده پارک جنگلی تا تونل به عنوان یکی از نقاط پرترافیک جاده هراز کاهش می یابد.
مسیر جدید چهار خطه محور هراز قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک برود.
- تکمیل چهارخطه هراز در سال ۹۸
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام این که همچنان حدود ۳۲ کیلومتر از محور هراز در حوزه این استان دو خطه است که باید طرح تعریض در آن اجرا شود ، گفت که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، طرح چهارخطه کردن محور هراز تکمیل می شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه محور هراز را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
طرح چهارخطه شدن محور هراز برای کاهش ترافیک این محور مواصلاتی مازندران- تهران از سال ۸۹ مصوب شد که به دلایلی تا سال ۹۲مسکوت ماند.
با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید طرح چهار خطه شدن جاده هراز به عنوان کوتاهترین مسیر ارتباطی مازندران - تهران در دستور کار قرار گرفت و تاکنون با احستاب ۱۰ کیلومتر جدید حدود ۷۳ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهارخطه شد.
مجموع مسافت جاده هراز ۱۸۱ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.
هراز پرترافیک ترین محور برون شهری مازندران است که روزانه طبق گزارش مرکز مدیریت راههای وزارت راه و شهرسازی در این محور افزون بر ۴۰ هزار خودرو تردد دارند.