همشهری آنلاین: دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور مواجه می‌شویم و روز سه‌شنبه نیز عمده فعالیت سامانه بارشی در همین قسمت از کشور رخ می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعداز ظهر یکشنبه ۱۳۹۸/۱/۱۸ و طی روز دوشنبه در مناطق مرکزی، شرق سواحل دریای ‌ خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، گفت: پیامد گذر این سامانه، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود .

وی تصریح کرد: یکشنبه گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مازندران و دوشنبه ۹۸/۱/۱۹ گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و یزد تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

وظیفه در ادامه با اشاره به وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان نسبت به احتمال خیزش گردوخاک هشدار داد.  

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما را در شمال شرق پیش‌بینی کرد و افزود: روز سه‌شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق خواهد بود.  

وظیفه خاطرنشان کرد: از یکشنبه تا سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ با توجه به افزایش ابرناکی در خلیج‌فارس رگبار و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد رخ می‌دهد و خلیج‌فارس طی ساعاتی کمی مواج خواهد شد.