همشهری‌آنلاین: سرپرست استانداری گلستان از اقدام‌های شهرداری تهران در راستا کمک به مردم سیل زده آق قلا و گمیشان تقدیر کرد و اقدام‌های این نهاد را هم‌پای سپاه و ارتش موثر خواند.

میرمحمد غراوی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به حضور نیروهای شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده گلستان از دوم فروردین ماه امسال تاکنون، گفت: در همان روزهای ابتدایی با مسئولان شهرداری تهران تماس گرفتیم و درخواست همراهی و کمک کردیم؛ مدیریت شهری تهران در پاسخ به ما بلافاصله ٣۶ نیرو به همراه تجهیزات کامل را در مناطق سیل‌زده استان مستقر کرد.

غراوی با بیان این‌که در مرحله اول تلاش نیروهای شهرداری تهران معطوف به کاهش سطح آب‌گرفتگی معابر بود، ادامه داد: به دستور شهردار تهران به تدریج تعداد نیروها و ماشین‌آلات افزایش پیدا کرد و روند امدادرسانی سرعت گرفت.  

او با اشاره به ویژگی کاروان های اعزامی شهرداری تهران تصریح کرد: ماشین‌آلات مجهز و نیروهای آموزش‌دیده و مسلط، کاروان مدیریت شهری پایتخت را از سایرین متمایز می‌کرد؛ به نحوی که وقتی نیروهای شهرداری مسئولیت انجام ماموریت در بخشی از شهر آق قلا و گمیشان را برعهده می‌گرفتند، بهترین اقدام‌ها انچام می‌شد.

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر این‌که اگر ظرفیت شهرداری تهران نبود، مشکلات مناطق سیل‌زده احتمالا بیشتر می‌شد، گفت: تجربه همکاری با نیروهای شهرداری جالب بود؛ به این معنی که بسیاری از آن‌ها از شب تا صبح هم روی پمپ‌ها کار کرده و از هیچ کمکی به مردم دریغ نمی‌کردند. در صورتی که با کمبود امکانات مواجه می‌شدند هم هیچ‌گاه از ما خواسته‌ای نداشتند و تمام نیاز خود را از تهران تامین می‌کردند.  

غراوی با بیان این‌که سیل با تمام مشکلاتی که برای مردم به همراه داشت، این فرصت را هم فراهم کرد تا نیروهای شهرداری آق قلا و گمیشان از همکاران خود در مدیریت شهری پایتخت، مواردی را یاد بگیرند، عنوان کرد: واقعیت این است که نیروهای شهرداری تهران هم‌پای سپاه و ارتش به مردم سیل‌زده کمک کردند.  

او ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر تهران برای حمایت از شهرداری در راستای کمک به مناطق سیل‌زده گفت: شهرداری تهران نه تنها نیرو و تجهیزات که مقدار قابل توجهی از آذوقه و پوشاک را میان مردم سیل‌زده توزیع کرد.  

به گفته سرپرست استانداری گلستان، در حال حاضر ١٢٠ نیروی خدمات شهری شهرداری تهران به درخواست او برای گل‌روبی خانه‌ها و معابر به این استان اعزام شده‌اند که ۴٠ نفر از آن‌ها در گمیشان و مابقی در آق‌قلا حضور دارند. احتمال می‌رود عملیات گل‌روبی تا ٢٠ روز آینده ادامه داشته باشد.