همشهری آنلاین: آیین نکوداشت نجفقلی حبیبی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و مصحح متون کهن یکشنبه ۸ اردیبهشت در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این نشست غلامرضا اعوانی، سید کاظم اکرمی، حسن بلخاری، محسن رهامی، حسین سلیمی، رضا صالحی‌امیری، غلامرضا ظریفیان و آیت‌الله غیات‌الدین طه محمدی حضور دارند و درباره این پژوهشگر فلسفه و مصحح سخنرانی می‌کنند.

همچنین کتاب حبیب معرفت (مجموعه مقالات اهدایی به استاد) رونمایی می‌شود.

نجفقلی حبیبی، فرزند علیقلی، در سال ۱۳۲۰ درخوانسار به دنیا آمد. وی تحصیلات حوزوی خود را -‌از ابتدایی-‌ صرف و نحو و معانی بیان (جامع المقدمات، سیوطی، مغنی و مطول) تا سطح (رسایل و مکاسب) -‌ در سال‌های ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۹ در خوانسار، بروجرد، اراک و تهران پشت سر گذاشت.

حبیبی، دیپلم خود را در سال ۱۳۳۹ از دبیرستان دارالفنون تهران اخذ کرد و در سال ۱۳۴۲ از دانشکده معقول و منقول (الهیات فعلی) فوق دیپلم گرفت. وی به ترتیب در سال ۱۳۴۴ مدرک کارشناسی، در سال ۱۳۴۸ کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۵۶، دکتری خود را در رشته فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه الهیات تهران اخذ کرد.

از دکتر نجفقلی حبیبی که نزدیک به ۳۰ مسوولیت اجرایی و علمی و عضویت در انجمن‌های معتبر علمی را در کارنامه خود دارد، تاکنون بیش از ۳۰ رساله، مقاله و کتاب منتشر شده است.
 
آیین بزرگداشت نجفقی حبیبی یکشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌اللهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود.