خانه اندیشمندان علوم انسانی شنبه ۹ آذر میزبان بزرگداشتی برای احمد اقتداری است.

پاسداشت احمد اقتداري

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست محمدکاظم موسوی‌بجنوردی، ناصر تکمیل‌همایون، هوشنگ دولت‌آبادی، عباس سعیدی، علی دهباشی، رضا رشیدیان، محمدصادق رحمانیان و امید اقتداری سخنرانی می‌کنند. همچنین بخش‌هایی از مستند «به ایران جاودانی‌ام» نمایش داده خواهد شد.

نام احمد اقتداری با خلیج‌فارس پیوند خورده و به «پدر مطالعات خلیج فارس» شهرت دارد. وی مقاله‌های بسیاری درباره خلیج‌فارس نوشته که می‌توان به «زبان‌های محلی و فولکلور خلیج‌فارس»، «اسناد فارسی، عربی و ترکی در آرشیو ملی پرتغال درباره هرمز و خلیج‌فارس»، «سرگذشت تاریخی چهار جزیره در خلیج‌فارس»، «تاریخ و جغرافیای خلیج‌فارس»، «خلیج‌فارس و آشنایی با امارات آن»، «محاکمه خلیج‌فارس نویسان»، «خلیج‌فارس و نام آن» و... اشاره کرد.

«خلیج فارس از دیرباز تاکنون»، «بندرعباس و خلیج فارس»، «صید مروارید در خلیج فارس»، «تاریخ مسقط و عمان و بحرین و روابط آن با ایران»، «آثار شهرهای باستانی سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دریای عمان»، «آیین دریانوردی کهن در اقیانوس هند و خلیج‌فارس»، «از دریای پارس تا دریای چین»، «تحشیه ارجان و کهگیلویه»، «تحشیه ‌سرگذشت کشتیرانی ایرانیان» و... نام برخی از کتاب‌های این پیشکسوت خلیج فارس است. وی افزون بر این آثار، کتابی با نام خلیج فارس نوشته که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۵ منتشر شده است.

این نشست شنبه ۹ آذر ساعت ۱۷ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

کد خبر 464888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha