روزانه بیش از ۴۰ تن پسماند خشک در منطقه ۶ از طریق ۲۶ خانه بازیافت و ۴۵ خودرو ملودی از محله‌ها جمع‌آوری و به مرکز پردازش پسماند میدان آرژانتین منتقل می‌شود.

تا قبل از بهره‌برداری از مرکز پردازش مکانیزه پسماند، کارهای تفکیک و جداسازی زباله‌ها به‌صورت دستی و توسط ۴۰ کارگر انجام می‌شد. اواخر فروردین مرکز پردازش مکانیزه پسماند قلب پایتخت که در همجواری مرکزی قبلی و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۶۰‌مترمربع ساخته شده بود، همراه با ۱۹ پروژه شهری دیگر توسط پیروزحناچی شهردار تهران افتتاح شد. به گفته مدیران شهری منطقه، در این مرکز پردازش در یک شیفت‌کاری ۵ تا ۶ تن زباله جداسازی می‌شود و سرعت پردازش زباله‌ها ۳ برابر خواهد بود.

شهردار تهران در زمان قیچی کردن روبان پروژه‌ها به اهمیت مرکز پردازش مکانیزه زباله اشاره کرد و گفت: «روزانه ۹ هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود که برای پردازش و جداسازی آنها به امکانات مکانیزه و مدرنی نیاز دارد و بهره‌برداری از این مرکز از یک سو این کمبود را رفع می‌کند و پردازش سریع زباله‌ها باعث کاهش حجم زباله‌های منطقه و نگهداشت شهر با کیفیت بهتری ممکن می‌شود. » روزانه ۲۵۰ تن زباله در منطقه ۶ تولید می‌شود که بیش از ۴۰ تن زباله از مبدأ تفکیک و در این مرکز جداسازی و پردازش می‌شوند.