در هفته‌ای که گذشت منطقه ۱۹ میزبان «زهرا ‌نژادبهرام» رئیس کمیته شهرسازی شورای‌ اسلامی شهر تهران بود تا ضمن بازدید از محله‌های مختلف منطقه، با شهردار و مدیران شهری دیدار کند.

‌نژادبهرام ابتدا از کوره‌های آجرپزی و محدوده فعالیت ضایعات‌فروشان در خیابان خلازیر بازدید کرد. سپس به بوستان شهدای نعمت‌آباد رفت و با روند نگهداشت این بوستان آشنا شد. این عضو شورای‌شهر برای بازدید از وضعیت بافت فرسوده محله نعمت‌آباد به خیابان طالقانی، کوچه یاس، خیابان عبداللهی و کوچه آذر رفت. نژادبهرام در نشستی با مسئولان شهری از اقدامات آنها در تعیین تکلیف، بازپس‌گیری املاک و مقابله با تخلفات تشکر کرد. او با اشاره به اتصال بخشی از حریم شهر تهران به منطقه ۱۹ گفت: «برای جلوگیری از گسترش حریم باید شهرداران نواحی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات آشکار برخورد کنند.

برای ساماندهی و تحول در محدوده خلازیر باید طرح‌های جایگزین با دعوت از مشاوران و کسب تجربیات دفاتر خدمات نوسازی انجام شود تا علاوه بر ساماندهی این محدوده از آلودگی بصری آن نیز کاسته شود. » وی خواستار تلاش بیشتر مدیریت شهری منطقه و دفتر نوسازی برای تشویق شهروندان به مشارکت در بهبود وضعیت بافت فرسوده منطقه شد.  برگزاری جلسه‌ای با مسئولان اوقاف مروی و تهیه لیست اقدامات در این محدوده از دیگر موضوعات مورد بررسی در این بازدید بود.