نوید فرجو-خبرنگار:یکی از اقدامات مهم شهرداری منطقه۱۶ ساخت، تجهیز و راه‌اندازی ۶ پاتوق محله در ۶ نقطه پرتردد و پرجمعیت محله‌هاست که می‌توان از آن به‌عنوان نمونه‌ای از تلاش مدیریت شهری برای تأمین رضایتمندی اهالی برشمرد.

شهروندان می‌توانند در ایام هفته همراه خانواده و دوستان از این فضاهای زیبا و مجهز استفاده کنند.  

  • محله میدان جعفری

این پاتوق محله ۹۲‌مترمربع مساحت دارد. ۲ آلاچیق در محوطه آن نصب شده و از امکاناتی مثل ایستگاه روزنامه‌خوانی، سطل زباله، میز شطرنج، جعبه‌های گل، سقف شیروانی فلزی، صندلی سنگ‌نمای چوب، کف سنگ و ستون‌های سنگی برخوردار است.  
نشانی: یاخچی‌آباد، خیابان طباطبایی نبش میدان شهید جعفری

  • محله زنبق 

مساحت این پاتوق در مجموع ۳۸‌مترمربع و دارای امکانات رفاهی و تفریحی مثل صندلی و میز بازی شطرنج از جنس سنگ، سطل زباله، ایستگاه روزنامه و کتابخوانی و سقف فلزی از جنس بسیار مقاوم در برابر تغییرات جوی و نزول برف و باران است.  
نشانی: خیابان شهید ناصر حیدری، ابتدای کوچه زنبق

  • محله شهید محرم ترک

سقف این مجموعه به تازگی تکمیل شده و مساحت آن به ۴۰‌مترمربع می‌رسد. این پاتوق محلی امکاناتی از قبیل ایستگاه روزنامه‌خوانی، سطل زباله، میز شطرنج، صندلی سنگ نمای چوب، آلاچیق با کف سنگ و ستون‌های آجرنما دارد.  
نشانی: خزانه بخارایی، فلکه اول عباسی (میدان شهید ترک)

  • محله دردشت

مساحت این مجموعه ۲۲‌مترمربع است و برای جلب نظر شهروندان برای گذران اوقات فراغت از امکاناتی مثل ایستگاه مطالعه و روزنامه‌خوانی، سطل زباله، آلاچیق فلزی، صندلی نمای چوب و ستون‌های آجرنما برخوردار است.  
نشانی: نازی‌آباد، ضلع شرقی میدان دردشت

  • محله بوستان ابریشم

این مجموعه با مساحت ۵۵‌مترمربع دارای طراحی ویژه‌ای است. دورتا دور آن نرده‌های فلزی کشیده شده و دارای نیمکت‌های سنگی، سقف کاذب چوبی، سقف شیروانی و دیواره آجرنماست که یک طرف آن از چوب «ترموود» تشکیل شده به زیبایی پاتوق افزوده است.  
نشانی: خیابان ۱۸ متری تختی، جنب پارک خطی

  • محله شهید فلاحتی

مجموعه‌ای است به مساحت ۶۸‌مترمربع که سازه‌ای کاملاً فلزی دارد. این پاتوق دارای نمای مدرن، نرده‌های فلزی، کف بتنی، گلدان‌ها و کاج‌های زیبا، سقف چوبی از نوع «ترموود ضد آب» میز و صندلی چوبی و نیمکت در محوطه است و در کف آن از بهترین نوع سنگ ورقه‌ای استفاده شده است.
نشانی: خیابان ابریشم، خیابان شهید فلاحتی، بعد از پمپ بنزین