تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

طرح مرمت، بازسازی و تعویض دریچه‌های معیوب کانال‌های سرپوشیده معابر باهدف رفع خطر، ایمن‌سازی و افزایش رضایت شهروندان ناحیه ۴ منطقه ۱۶ آغاز شد.

«حامد خداوردی» شهردار ناحیه ۴ با بیان اینکه مراقبت و بهسازی دریچه‌ کانال‌های آب‌های سطحی معابر نقش زیادی درکاهش سوانح و تصادف‌های رانندگی و تأمین امنیت شهروندان دارد، می‌گوید: «متأسفانه در طول سال تعدادی از دریچه‌ها که جنس چدنی و باارزش دارند سرقت می‌شوند و مشکلاتی در رفت‌وآمد رانندگان عبوری و شهروندان به وجود می‌آید. در این زمان کارکنان شهرداری با قید فوریت در محل مورد نظر حاضر شده و ضمن نصب علائم هشداردهنده ترافیکی، نسبت به ایمن‌سازی و رفع خطر اقدام می‌کنند. درکنار سرقت این دریچه‌ها، برخی افراد به این وسایل شهری آسیب می‌زنند و اقدام فوری عوامل فنی شهرداری برای مرمت و بازسازی دریچه‌ها انجام می‌شود.» 

حامد خداوردی-شهردار ناحیه ۴

وی ادامه می‌دهد: «دلایل متعددی مثل عمر طولانی و استهلاک، تغییرات جوی و آب و هوایی از جمله بارش برف و باران، تابش نور خورشید،‌ تردد مکرر وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای سنگین از روی این دریچه‌ها و... باعث بروز مسائلی چون شکستگی، خوردگی و فرورفتگی سطح بیرونی دریچه‌ها می‌شود و به جز ایجاد خطر جانی برای عابران و رانندگان، مشکلات زیست‌محیطی به بار می‌آورد.» 

خداوردی می‌افزاید: «برای امن‌سازی عبور و مرور خودروها در معابر ناحیه۴، طرح بازدید میدانی و شناسایی دریچه‌های معیوب کانال‌های آب‌های سطحی آغاز شده و همزمان اکیپ ویژه با امکانات و وسایل مورد نیاز نسبت به مرمت و بازسازی یا تعویض آنها اقدام می‌کنند.» شهردار ناحیه ۴ از اهالی تقاضا می‌کند در صورت مشاهده دریچه‌های شکسته و معیوب و یا سرقت این نوع اموال شهری در محله‌شان مراتب را فوری با ذکر نشانی دقیق از طریق سامانه فوریت‌های ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند.