همشهری آنلاین: آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه 3 اسفند تهران، با تاکید بر اصول اخلاق اسلامی در انتخابات، گفت: هتک حرمت افراد در رقابت‌های انتخاباتی برخلاف اصول اخلاق اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله امامی کاشانی، در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران، با دعوت از فعالان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به تقوا و پاکدامنی، گفت: اهمیت حفظ آبروی افراد در تعالیم اسلامی همواره مورد تاکید بوده است.

وی گفت: به کاندیداها و طرفداران آنها توصیه می‌کنم با توجه به این اصل اخلاقی، به فعالیت در انتخابات بپردازند.

امامی کاشانی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند،درتبلیغات انتخاباتی شایسته است که افراد به جای عیب جویی وتخریب یکدیگر، از خود و توانمندی هایشان بگویند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: هرچند که در توصیه اولیا و انبیا آمده است که فرد مسلمان پاسخ بی‌آبرویی را با بی‌آبرویی در دنیا ندهد و فرد خاطی را به خدا واگذار کند، اما چنین نیست که همیشه تاوان این اعمال در قیامت بروز کند. وی افزود: باید هوشیار باشیم که نتیجه این اعمال، در همین دنیا به انسان باز می گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه به گزارش امروز (جمعه) البرادعی اشاره کرد و گفت: در این گزارش یک بار دیگر اعلام می‌شود که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای جز به مقاصد صلح‌آمیز نمی‌اندیشد و این یک پیروزی دیگر برای کشور ماست.

وی تصریح کرد:به همین دلیل آمریکا،انگلیس و اسراییل که‌همواره دربرابر آژانس ایستاده‌اند، خواستار ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هستند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که مردم دنیا دریافته‌اند که ایران هرگز درپی جنگ افروزی و مقاصد تسلیحاتی و استفاده از بمب اتم نبوده است،تصریح کرد: ما نیز هم چنان بر ادامه راه خود اصرار داریم و پا فشاری می کنیم.

وی با تاکید بر این که شورای امنیت باید پرونده را به‌آژانس بین‌المللی برگرداند، تصریح کرد: چرا که به نظر ما صلاحیت رسیدگی به پرونده علمی و اقتصادی در این شورا وجود ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صلاحیت شورای امنیت را رسیدگی به موضوعات امنیتی در جهان عنوان کرد و افزود: وظیفه این شورا بررسی پرونده آلوده کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و اسراییل است .

خطیب نماز جمعه تهران، تبلیغات گسترده از سوی کشورهای معاند با ایران را در راستای اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و خاطر نشان کرد: کشورهایی آنها که تلاش می‌کنند مردم در روز انتخابات، پای صندوق‌ها نروند، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران و ارجاع مسائل هسته‌ای کشورمان به شورای امنیت هستند .

وی گفت:این تکلیف ماست که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کنیم.
آیت‌الله امامی کاشانی با اعلام این که کسب پیروزی اخیر در ارائه گزارش امروز البرادعی درباره صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، نتیجه ایستادگی ملت در برابر فشارهای بین‌المللی است، گفت:این گزارش کاخ استعمار و استکبار انگلیس ، آمریکا و اسراییل را متزلزل کرده است.

امام جمعه موقت تهران، دربخش دیگری از سخنانش از مرحوم آیت‌الله توسلی، رییس دفتر حضرت امام راحل (ره) یاد کرد و گفت:بنیانگذار استراتژی سیاسی ما، حضرت امام راحل خمینی کبیر بوده است . همان طور که دولت‌های استکباری می بیند،مردم همواره از بیت محترم امام راحل تجلیل می‌کنند وبه‌این خانواده عشق می‌ورزند.