جمعه ۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری گفت: شرایط جهانی و مسایل داخلی و خارجی در این نامگذاری دخیل بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله احمد جنتی افزود: نوآوری حرکتی بسیار جدی است که نمی تواند متوقف شود و حرکت انقلاب قابل توقف نیست زیرا در صورت ایستادن ، مرگ آن خواهد بود و باید با تدبیر و درایت به راه خود ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عقب ماندگی‌های ناشی از رژیم طاغوت گفت : این فرصت برای ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شده است و باید با استفاده از منابع غنی کشور از آن استفاده کنیم.

آیت الله جنتی با اشاره به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی، از سرمایه گذاران خواست از این فرصت برای سرمایه گذاری در صنایع استفاده کنند.

وی افزود : ما با زورگویی و حق‌کشی مخالفیم اما با سرمایه گذاری مخالف نیستیم و دولت از سرمایه گذاران حمایت می کند.

امام جمعه موقت تهران، دانشمندان، محققان و پژوهشگران و همه کسانی که می توانند خلاقیت داشته باشند مخاطب پیام نوروزی مقام معظم رهبری دانست و گفت: نوآوری در همه عرصه‌ها وجود دارد، در زمینه شکوفایی نیز کسانی صدها طرح را شروع کرده اند و به پایان نرسانده‌اند و باید این طرح های نیمه تمام هم به پایان و به شکوفایی برسد.

آیت الله جنتی همچنین پیشرفت‌های اقتصادی و فراهم شدن رفاه برای مردم و توزیع عادلانه ثروت همراه با عدالت را نیز در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار داد و افزود: باید درباره پیام مقام معظم رهبری اقدامات اساسی صورت گیرد و نباید فراموش شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی گفت : به فرموده امام راحل، این روز را باید عید گرفت.

آیت الله جنتی افزود : همانطور که با میلاد پیامبر (ص)، کنگره‌های کاخ کسری فرو ریخت، با پیروزی انقلاب اسلامی هم کنگره‌های نظام ستمشاهی فرو ریخت.

امام جمعه موقت تهران افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت مستضعفان و پا برهنگان بر قدرت زورگویان غلبه کرد و این روز روز عید بزرگ است که باید جشن گرفت.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به تقسیم بندی‌های قطبی و اقماری در جهان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که می تواند کشوری باشد که نه قطبی باشد نه اقماری و در 30 سال راه خود را ادامه دهد و به پیشرفت های چشم گیری نایل شود و افتخار آفرینی کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نظام اسلامی خود را نشان داد که چقدر می تواند مفید و خدمتگزاری کند.

آیت الله جنتی افزود : انتخابات 24 اسفند به کوری چشم دشمن با وجود قطعنامه‌ها و تحریم‌ ها، به خوبی برگزار شد و رأی هم بالاتر از قبل بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به کشورهای استکباری گفت: چطور نمی‌بینید 30 سال شما هر چه گفتید مردم ایران بر خلاف آن عمل کردند.

آیت الله جنتی افزود: مردم ایران به چشم دشمن و شیطان بزرگ به آمریکا می نگرند و می دانند هر چه آنها می گویند برای تأمین منافع خودشان است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات، از همه کسانی که در برگزاری انتخابات مجلس هشتم دخیل بودند به ویژه رسانه‌ها و رسانه ملی قدردانی کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات موجود عراق و درگیری‌های اخیر در بصره از گروه‌های مسلح درگیر با نیروهای دولتی خواست با دولت به گفتگو بنشینند.

ایت الله جنتی به نخست وزیر عراق هم توصیه کرد با این گروه‌ها مذاکره و گفتگو کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: 5 سال اشغال عراق جز بدبختی و خسارت برای آمریکایی ها و مردم عراق هیچ نتیجه‌ای نداشت و سهم مردم عراق در این میان بسیار بیشتر بود.

آیت الله جنتی به کشته شدن یک میلیون عراقی و آوارگی 2 تا 3 میلیون عراقی در مدت 5 سال اشغال کشورشان به دست نظامیان آمریکایی اشاره و اضافه کرد: 150 هزار نیروی نظامی آمریکایی و سازمان‌های نظامی متعدد آنها در عراق برای چیست و آنها در عراق به دنبال چه هستند؟

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد : آمریکایی‌ها قدرت را از دولت عراق گرفته اند و نمی گذارند که دولت منتخب مردم عراق به مردم این کشور خدمت کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به ذخایر 115 میلیارد بشکه‌ای نفت عراق و ارزانی استخراج آن اشاره کرد و افزود: اشغالگران درآمدهای نفت را نیز در اختیار خود قرار داده اند و در ابتدا خسارت خود را برداشت می کنند و باقی مانده را به مردم عراق می دهند.

آیت الله جنتی افزود: آمریکایی‌ها حتی سلاح‌های خریداری شده از طرف دولت عراق را که برای مقابله با آشوب‌ها به آن نیاز دارد در اختیار دولت این کشور قرار نمی‌دهد.

امام جمعه موقت تهران ادعای مبارزه با تروریسم آمریکا را یادآور شد و گفت: آمریکا بزرگترین تروریست است و از سازمان های تروریستی مستقر در عراق حمایت می کند.

آیت الله جنتی افزود : آمریکا که با ورود به هر کشوری و دخالت در امور آن شکست خورده است باید پاسخ دهد در عراق در پی چیست و چه می خواهد انجام دهد ؟

امام جمعه موقت تهران به زندانی بودن 30 هزار عراقی در بازداشتگاه‌های آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت : نمونه این زندان‌ها ، زندان ابوغریب است .

خطیب نماز جمعه تهران همچنین از سازمان‌ها و کشورهای اسلامی خواست تا در زمینه اشغال عراق و تبعات آن مواضع قاطعی اتخاذ کنند .

آیت الله جنتی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه تهران گفت: بقای حق در گرو پایداری و استقامت است و اگر پایداری و استقامت طاقت فرسای پیامبر (ص) و یاران او در صدر اسلام نبود کلمه لاله الاالله تا به حال باقی نمی ماند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به مقدمات هجرت پیامبر (ص) و این که به چه علت پیامبر اسلام(ص) با وجود نبود میل باطنی به مدینه مهاجرت کردند گفت: پس از بعثت پیامبر (ص) فشارها بر ایشان و یاران او فوق تصور بود و در این میان دو گروه از یاران پیامبر(ص) به حبشه مهاجرت کردند و در پناه پادشاه عادل حبشه به حیات خود ادامه دادند .

وی افزود: با گذشت 7 سال از بعثت پیامبر(ص) صدای دلنواز و آهنگ دلنشین اسلام و توحید و دعوت پیامبر به اطراف پیچید و بعضی مسیحیان با شنیدن حرف هایی که تایید کننده حرف های انجیل بود با پیامبر اسلام(ص) ملاقات و به حقانیت اسلام اعتراف کردند.

آیت الله جنتی گفت: جوانانی که همیشه به دنبال حرف های نو می گردند هم حرف‌های نو از پیامبر (ص) شنیدند که ایشان دعوت به عدالت و مبارزه با رباخواری می کردند.

وی افزود: با این وضع کفار به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند کاری بکنند زیرا تهدیدها و شکنجه‌ها به ثمر نرسیده بود و این دعوت پا برجا بود.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سختیهای پیامبر (ص) در این راه گفت: در شعب ابی طالب امکانات از جمله مسکن وجود نداشت و وضع اردوگاهی حاکم بود و ساکنان شعب ابی طالب از نظر خوراک هم مشکل داشتند.

آیت الله جنتی گفت: این قضیه سه سال طول کشید و آن قدر فشار بر ساکنان شعب ابی طالب زیاد بود که صدای گریه کودکان در فضا می پیچید.

کد خبر 47227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز