فرودگاه بینالمللی زاهدان ابتدا برای فرستادن محمولههای پستی و انجام امور گمرکی استفاده و از دو چادر تشکیل میشد. پس از بهرهبرداری در همان سال، ساخت ساختمان آن آغاز شد.
یاتا: ZAH – ایکائو: OIZH
طبق اطلاعات موجود در سایت این فرودگاه، ارتفاع این فرودگاه ۴۵۶۴ پا / ۱۳۹۱ متر، مختصاتش ۲۹°۲۸′۳۲٫۴۷″ شمالی و ۰۶۰°۵۴′۲۲٫۲۸″ شرقی است.
باند فرودگاه با روکش آسفالت و مشخصات ۳۵پا/ ۱۷متر، به طول ۱۳۹۹۳ و سطح ۴۲۶۵ است.
در یکی از اسناد استانداری سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۳۵ آمده است که در سفر دولت وقت در ۱۶ مرداد ۱۳۳۵ هواپیمای دولتی بر روی باند جدید جلو عمارت تازه ساختهشده گمرک هدایت و متوقف شد که خود نشاندهنده ساختمان جدید فرودگاه در سال ۱۳۳۵ است.
ابتدا یک پرواز درهفته توسط شرکت هواپیمایی ایران در مسیر تهران، یزد، زاهدان، کراچی و بمبئی انجام می شد که تاجران ایرانی، پاکستانی و هندی را جا به جا می کرد بهعبارتی فرودگاه زاهدان از همان ابتدا پذیرای پروازهای بینالمللی بودهاست.
فرودگاه بین المللی زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بینالمللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژهای که در شرق کشور از آن برخوردار است، اهمیت بهسزایی در حمل و نقل و توسعه استان دارد.
مواردی مانند دوری از مرکز کشور و پتانسیل ایی نظیر وجود مراکز آموزش عالی، دسترسی به آبهای آزاد، وسعت سرزمینی و همچنین قرارگرفتن در کریدور هوایی شرق و جنوب شرقی کشور، فرودگاهی با استانداردهای جهانی در این منطقه را میطلبد.
این فرودگاه ۳ ترمینال داخلی، بینالمللی و حج دارد که هرکدام به ترتیب ۴۲۰۰، ۲۰۰۰ و ۱۲۵۰ مترمربع مساحت دارد.
بهرهبرداری از باند دوم، یک ترمینال و برج مراقبت جدید از جمله طرحهای توسعه این فرودگاه است.