حمیدرضا بوجاریان‌-خبرنگار: نوزدهمین «جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی»، اجرای نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای و نمایش‌های ایرانی که همیشه یکی از بخش‌های پرمخاطب جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بوده است از سه‌شنبه، ۲۲ مردادماه، در عمارت «کاظمی» واقع در خیابان ۱۵ خرداد و در منطقه تاریخی «عودلاجان» آغاز شده است.

نقل موسیقایی داستان «سردار عوض» اثر «حسین ولی‌نژاد» و «پریسا سیمین مهر» از شیروان، نقالی «جنگ هماون» اثر «مهای چایانی» از همدان، قطعه «سیاه‌بازی سلام» اثر «داود داداشی» و «فتح‌الله طاهری»، نقل موسیقایی «گفت‌وگو با ساز» اثر «صادق‌علی فرجی‌فرد» از بندرعباس و نقالی «غدیر» اثر «ابوالفضل ورمزیار» از تهران برنامه‌های این جشنواره هستند که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود. پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه، نقالی و همچنین اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی «جی جی وی جی» از جمله جذابیت‌های این جشنواره هستند.  
ستاد برگزاری جشنواره با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ تهران، برای سهولت در رفت‌وآمد خانواده‌ها و علاقه‌مندان به نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای، تسهیلاتی از جمله وسیله ایاب و ذهاب پیش‌بینی کرده‌اند که همه شب از ساعت ۲۰:۳۰ علاقه‌مندان را از تالار وحدت در خیابان «شهریار» به عمارت کاظمی منتقل می‌کنند.  
این جشنواره تا جمعه دایر است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به خیابان پانزده خرداد شرقی، چهارراه سیروس، کوچه امامزاده یحیی (ع)، روبه‌روی امامزاده، بن‌بست طهماسبی‌، پلاک ۶، عمارت کاظمی مراجعه کنند.