تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

پلیس راهور و شهرداری منطقه ۲ برای رفع و کاهش ترافیک در روزهای تاسوعا و عاشورا تمهیداتی در نظر گرفته است.

ظهر عاشورا تردد خودروها از محدوده میدان طهرانی مقدم تنها از مسیرهای جایگزین امکان‌پذیر است. رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «مراسم تجمع عاشوراییان هر سال در میدان طهرانی مقدم (کاج) برگزار می‌شود و با توجه به حضور جمع زیادی از شهروندان در این محدوده از منطقه ۲، ‌ تردد خودروها امکان‌پذیر نیست.»

امین رضاپناه افزود: «در روز عاشورا تردد خودروها از شمال خیابان سعادت‌آباد و محدوده ورودی به بزرگراه نیایش امکان‌پذیر نیست. البته برای هدایت شهروندان مأموران راهنمایی و رانندگی در ورودی معابر حضور دارند.

او افزود: «مهم‌ترین عامل تصادف‌ها در این ایام تصرف خیابان توسط هیئت‌های عزاداری و ورود شهروندان به مسیر تردد خودروهاست و با وجود افزایش نیروهای راهور همچنان شاهد بروز حوادث رانندگی هستیم.» همچنین گره ترافیکی با عقب‌نشینی رستوران پاچنار در خیابان لالی فرحزاد برطرف شد.

«مجید رجبی» شهردار ناحیه ۹ منطقه ۲ با بیان این مطلب گفت: «رستوران پاچنار در خیابان فرحزاد قدمتی ۵۰ ساله دارد و به دلیل واقع شدن در تقاطع خیابان شهید مهدی فرحزادی (خیابان اصلی فرحزاد) و خیابان لالی به دلیل کم‌عرض بودن معبر دلیل گره ترافیکی در منطقه بود و اکنون با رضایت صاحب ملک و عقب‌نشینی بنا این گره ترافیکی در منطقه برطرف شده است.»

رجبی افزود: «تعریض حدود ۵ متر از این خیابان که بازگشایی آن ۲ ماه طول کشید باعث رفع گره ترافیکی این خیابان شده و تأثیر بسزایی در مراسم عزاداری حسینیه اعظم فرحزاد دارد.

برچسب‌ها