همشهری آنلاین: آیت‌الله احمد جنتی درخطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: گزارش البرادعی، سند محکم حقانیت ملت ایران و در عین حال سند شکست آمریکا بود.

به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تبریک پیروزی هسته‌ای ایران به‌مقام معظم رهبری، مردم و مسوولان نظام گفت: گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سند رفع‌ ابهامات و اتهامات علیه ملت برحق ایران و نیز ضامن موفقیت ما در برابر دشمنان، به ویژه آمریکا بود.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه دشمنان درپی تصویب قطعنامه‌ای دیگر علیه ملت ایران اسلامی هستند، به آنها هشدار داد که این ملت با خدا، پیامر (ص)، امام راحل و رهبر خود پیمان بسته است تا ذره‌ای از موضع قاطعانه و برحق خود عقب‌نشینی نکند.

خطیب نماز جمعه تهران با تشکر از دکتر محمود احمدی نژاد در پیشبرد پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: این پیروزی، جز با شجاعت و تامین نظر مقام معظم رهبری توسط رییس جمهوری اسلامی، هرگز براحتی نصیب ملت غیور ایران نمی‌شد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از این خطبه از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس خبرگان رهبری ابراز خشنودی کرد و گفت: ویژگی برجسته این اجلاس سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور بود که با سخنان معنوی و پررنج خود دلگرمی خاص به این اجلاس بخشیده بود.

وی با اشاره به درپیش بودن جشن سال نو شمسی، گناه در مناسبت‌های غم و شادی را موجب نارضایتی خداوند دانست و از ملت ایران خواست تا به بهانه برگزاری جشن نوروز از تجاهر به فسق و فجور بویژه در ملاء عام جدا خودداری کنند.

دبیر شورای‌نگهبان درادامه به‌ فجایج در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها اشاره و خاطرنشان کرد که بستن چشم از این فجایع توسط مردم جهان‌و بویژه از سوی دولت‌های اسلامی، خیانت به مظلومان دنیا است.

وی افزود: کشورهای اسلامی می‌توانند با بستن سفارت‌خانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور خود این سکوت را بشکنند و مثل ملت ایران با درس گرفتن از امام حسین (ع) در روز عاشورا، پیام انسانی و الهی‌آن حضرت را سرلوحه مبارزات خود با استکبار جهانی قرار دهند.

امام‌جمعه موقت تهران همچنین به ‌بحث حجاب در ترکیه پرداخت و گفت: این حرکت انسانی که نتیجه پشتکار و استقامت پیگیرانه ملت ترکیه بود و به امضای رییس جمهور آن کشور نیز رسید ، نشان داد که دمکراسی و دین براحتی می توانند در کنار هم قرار گیرند.