همشهری آنلاین: محمود عباس با فراخواندن جنبش حماس به مذاکرات گفت؛ اگر مردم فلسطین حماس را انتخاب کنند من نخستین کسی هستم که از پست خود استعفا خواهم داد و به این رای تمکین می‌کنم.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الحیات الجدیده، چاپ فلسطین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سمیناری اظهار داشت: من مخالف مذاکره با حماس نیستم و اعمال فشار هیچ گروهی را نمی‌پذیرم و هر آنچه که می‌گوییم این است که حماس دست از کودتایش بردارد و فورا به پای میز مذاکره برویم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما باید بار دیگر به سوی مردم برویم و اگر ملت حماس را انتخاب کنند من نخستین کسی هستم که از پست ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و شورای قانون‌گذاری فلسطین کناره‌گیری می‌کنیم، چون دموکراسی فلسطین در سطح جهانی برترین است.

عباس افزود: مبارزه‌ی مسلحانه در حال حاضر راه حل مناسبی نیست چون فلسطینی‌ها توانایی آن را ندارند.  وی در عین حال گفت: امکان دارد در آینده اوضاع تغییر کند.

عباس افزود: در حال حاضر من مخالف مبارزه‌ مسلحانه هستم اما در مرحله‌ آینده ممکن است وضع تغییر کند.

وی بر اهمیت دستیابی به راه حل مناسب جهت حل مساله‌ فلسطین طی امسال و قبل از پایان دوره‌ی ریاست جمهوری جورج بوش تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اگر ما در سال 2008 به صلح با اسراییل دست نیابیم دستیابی به راه حل سخت خواهد شد و بعد از آن دولت جدید آمریکا روی کار خواهد آمد و ما مسیر جدیدی را آغاز خواهیم کرد که نمی‌دانیم ما را به کجا می‌برد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: بدون بیت‌المقدس راه حلی وجود نخواهد داشت. ما هیچ گونه تاخیری در حال مساله‌ بیت‌المقدس و مسایل اساسی نظیر بیت‌المقدس، آوارگان، شهرک‌ها، مرزها، امنیت و آبها را نمی‌پذیریم. ما به دنبال یک سری راه حل جدید خواهیم بود چون هر گونه تاخیر یعنی مرگ و نابودی.

برچسب‌ها