مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی[ایرنا] و رییس مجمع بین‌المللی اتئلاف برای صلح، تلاش خبرگزاری‌های جهان را برای صلح واقعی خواستار شد.

"احمد خادم‌المله" روز پنج شنبه در پیامی به مناسبت "روزبین‌المللی صلح" با تبریک این روز به خبرگزاری‌های جهان ، خطاب به آنها گفت: بیایید در این روز با همکاری یکدیگر برای صلح واقعی تلاش کرده و آرامش و شادکامی را برای جهان بهتر به ارمغان آوریم.

رییس مجمع بین‌المللی ائتلاف خبرگزاریها برای صلح بااشاره به پیام روشن یونسکو در سال ‪ ۱۹۴۵‬مبنی بر اینکه "جنگها افکار بشر را مشوش می‌سازد،لذا ذهن‌ها باید به دفاع از صلح سوق پیدا کند" خاطرنشان کرد: با یادآوری چنین آرمانی ، بیایید یکپارچه برای گسترش صلح و برقراری عدالت در روی زمین کوشش کنیم.

خادم‌المله افزود: باید با سعی و تلاش ، خشونت ، جنگ ، نفرت ، کینه ، طمع ورزی ، جاه طلبی ، خشم و نخوت را طرد نماییم.

در پیام مدیر عامل ایرنا اضافه شده: باید به این گفته بسنده کرد که صلح از طریق خشونت میسر نمی‌شود ، بلکه تنها از راه تعامل و تفاهم دست یافتنی است.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان ابزار قدرتمند بیان عقاید و نظرات ، وظیفه دارند نظم را به جهان پرآشوب کنونی بازگردانند و پیامدهای درگیریهای جهانی را بی‌طرفانه منعکس کنند.

در پیام رییس مجمع بین‌المللی ائتلاف خبرگزاریها برای صلح تاکید شده : باید علیه بی‌عدالتی قیام کرده و به نفی خشونت پرداخت.

خادم المله معتقد است که اگر ما فرهنگ صلح را با ترویج ارزشهای والا، از جمله راهکارهای صلح آمیز ، گفت وگوی میان تمدنها ، وفاق و همدلی و نفی خشونت گسترش دهیم به این هدف نایل آمده‌ایم.

مدیر عامل ایرنا تصریح کرد: نباید فراموش کرد که صلح از طریق رسانه‌ها می تواند ترویج شود و نقش سرنوشت ساز آنها در بیدارسازی افکار جامعه‌بین- الملل قابل انکار نیست .

خادم المله افزود: در جهان کنونی که مملو از احساسات ضددینی شده است، وظیفه رسانه‌ها است تا به ترویج صلح و برقراری آرامش و نظم مبادرت ورزیده و خشونت را سرکوب و موجب تقریب بین ادیان شود.

در پیام مدیرعامل ایرنا همچنین یادآوری شده که باید از این فرصت (روز بین‌المللی صلح) استفاده کرد و برای روشنگری افکار عمومی تلاش نمود تا به برقراری صلحی پایدار در جهان کمک شود.

خادم‌المله همچنین در پیام خود یاد و خاطره افرادی را که در سراسر جهان براثر جنگ یا خشونت کشته شده‌اند صرف نظر از نژاد ، کیش یا مذهب آنان گرامی داشته است.

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه ‪ ۵۵/۲۸۲‬خود در ‪ ۷‬سپتامبر ‪۲۰۰۱‬ تصمیم گرفت که از سال ‪ ۲۰۰۲‬روز ‪ ۲۱‬سپتامبر هر سال به عنوان روز بین- المللی صلح در نظر گرفته شده و اعلام کرد که این روز باید به عنوان روز آتش بس و خشونت زدایی گرامی داشته شود.

این سازمان از تمامی کشورهای عضو، سازمانهای نظام ملل متحد، سازمانهای منطقه‌ای و غیردولتی و اشخاص خواست این روز را به روشی شایسته از جمله از طریق آموزش و آگاهی بخشی به افکار عمومی پاس داشته و با سازمان ملل برای برقراری یک آتش بس جهانی همکاری کنند.

صلح یک خواسته مشترک تمامی ملل جهان است و تاسیس سازمان ملل متحد در سال ‪ ۱۹۴۵‬پس از ویران‌کننده ترین جنگ تاریخ بشری ، بیانگر این خواست همگانی بود.حفظ صلح و گستره روابط دوستانه در میان ملتها از جمله‌اهداف اصلی سازمان ملل است .