همشهری آنلاین: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: قلب خانم ۳۵ ساله از طریق اورژانس هوایی کشور از تبریز به تهران منتقل شد. این نهمین قلبی است که برای پیوند به صورت پروازی منتقل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، «پیرحسین کولیوند» درباره انتقال نهمین قلب برای پیوند به صورت پروازی اظهار داشت: خانواده خانم ۳۵ ساله تبریزی که مرگ مغزی شده بود، قلب وی را برای جان بخشیدن به بیمار نیازمند، اهدا کردند. قلب اهدا کننده، برای یک دختر ۱۲ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه ریاست جمهوری، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی ظهر امروز ساعت ۱۲:۵۷ دقیقه از تهران به سمت تبریز پرواز کرده و ساعت ۱۳:۵۷ دقیقه عملیات جداسازی قلب در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به تیم انتقال در فرودگاه تبریز تحویل داده شد و سپس تیم عملیات با پرواز جت فالکون به تهران رسید.

کولیوند بیان کرد: با هماهنگی اورژانس تهران و تیم عملیات ویژه اورژانس، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی عزیمت کرد.

تاکنون در هشت عملیات ۹ قلب برای اهدا منتقل شده است.