همشهری آنلاین: سخنگوی جنبش حماس سفر رایس به منطقه را شوم و بدیمن توصیف کرده و هدف از آن را حمایت از حملات اسرائیل دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس، در جمع خبرنگاران در غزه با اشاره به سفر کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه گفت: این سفر با هدف افزایش اعمال فشار علیه کشورهای عربی جهت عدم پاسخگویی آنها به ندای ملت فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه است که بر اثر حملات و تحریم‌های اسراییل با فاجعه‌ای بزرگ روبرو شده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف از این سفر شوم و بدیمن از بین بردن اعلام همبستگی گروهی و ملی کشورهای منطقه با مردم فلسطین است.

برهوم ادامه داد: رایس به منطقه آمده است تا حمایت‌هایش از رژیم اشغالگر را جهت انجام جنایات جدید و تشدید تحریم علیه غزه افزایش داده و بر جنایات اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین سرپوش بگذارد.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: دولت آمریکا شریک اصلی رژیم اشغالگر در ارتکاب این جنایات بویژه جنایت اخیر در نوار غزه است.

وی از ملت‌های عرب و مسلمان خواست تا به حمایت‌هایشان از مردم فلسطین تا زمان نجات غزه ادامه دهند و با اعمال فشار از دولت‌هایشان بخواهند که این سکوت خوف انگیزشان را شکسته و از مساله عادلانه فلسطین جانبداری کنند و مواضعی شجاعانه در این خصوص اتخاذ کنند.

برهوم از تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس، رییس این تشکیلات خواست تا تسلیم اعمال فشارهای آمریکا نشود و موضعی جدی و قدرتمند در خصوص لغو مذاکرات با رژیم اشغالگر اتخاذ کند.