همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و عمرانی بندر ماهشهر گفت: طرح‌های عظیم و بی بدیلی در بخش نفت و پتروشیمی در خوزستان اجرا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد با قدردانی از تلاش متخصصان و دست اندرکاران اجرای این طرحها افزود با وجود استعداد، امکانات و نیروی انسانی توانمند باید رویکردی اتخاذ کنیم که ایران در منطقه و جهان به پایگاه صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

وی گفت: هم اکنون تقاضاهای فراوانی از مناطق مختلف جهان برای مشارکت ایران در صنایع پتروشیمی و دیگر بخشها وجود دارد که باید همت بلند ایرانی نشان داده شود و کشور به جایگاه شایسته خود در این صنعت دست یابد.

رئیس جمهور بابیان اینکه امروزجایگاه ایران در جهان ممتاز است گفت: عزیزترین و برجسته‌ترین ملت‌ها در دنیا ملت ایران است و این نقش و جایگاه در بسیاری از اتفاقات و موازنه های جهان اشکارتر خواهد شد.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه قدرت‌های زورگوی جهان جمع شدند تا اراده خود را به ملت بزرگ ایران تحمیل کنند اما این ملت ایران است که اراده خود را به انان تحمیل کرد.

وی گفت: آنان درگذشته می‌گفتند باید ده سال با ما گفتگو کنید تا به شما اجازه پیشرفت دهیم و باب تجارت را باز کنیم اما امروز می گویند ما ایران رابه عنوان قدرت منطقه ای قبول داریم.

رئیس جمهور قدرت ملت ایران را فرهنگی ،انسانی و معنوی خواند و گفت: قدرت ملت ایران متکی به سلاح ومادیات نیست بلکه این قدرت معنوی و انسانی است که همواره بر قدرت مادی غلبه دارد.

احمدی نژاد تاکید کرد : باید درهمه عرصه ها به ویژه عرصه اقتصادی قدرت کشور را توسعه دهیم و این ظرفیت راکه حاصل استعدادها و امکانات و اتحاد و انسجام به همدلی و ایستادگی ملت ایران است شکوفا سازیم.

وی افزود : باید نگاه خود رابه افقهای دوردست بدوزیم ودستیابی به اهداف دور را در نظربگیریم.

رئیس جمهور بااشاره به ویژگیهای خوزستان گفت : در باره این استان تعابیر بسیار بلند وارزنده ای وجود دارد و خوزستان در حقیقت سنگر و پشتوانه ایران و سرو سرافراز و نخل برافراشته عزت ، کرامت و تجلی ایمان، شرف و ولایت مداری ملت ایران است.

وی افزود : همه ما مدیون مردم خوزستان هستیم و مردم این خطه از میهن اسلامی در طول تاریخ به ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش خودرا به خوبی ایفا کردند و بزرگترین ایثارگری ها دراین استان اتفاق افتاد.

احمدی نژاد بااشاره به 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری دولت در یک سال اخیر در خوزستان افزود‌: این رقم در مقایسه با استعدادهای این استان هنوز کم است .

رئیس جمهور گفت‌: همه وزیران درخدمت پیشرفت سریع استان خوزستان خواهند بود و انشاء الله درده سال این استان را نسبت به بقیه استانها و کل منطقه به جایگاه خود خواهیم رساند.