شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در مراسم امضای قرارداد احداث یک مجتمع پتروشیمی به ارزش ۹۲ میلیون یورو اعلام کرد امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۳۵ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری، قرارداد مهندسی اصولی، خرید تجهیزات، نصب و ساختمان و راه‌اندازی طرح بوتن یک پتروشیمی جم موسوم به الفین دهم در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی امضا شد.

این قرارداد بین شرکت پتروشیمی جم و شرکت مهندسی مشاور نارگان ایران با همکاری شرکت اکسنز فرانسه به‌عنوان شرکت صاحب دانش فنی امضا  شد.

این قرارداد برای نخستین بار به‌صورت مهندسی اصولی، خرید تجهیزات، نصب و ساختمان و راه‌اندازی (یی.پی.سی.سی) با کنسرسیوم متشکل از یک شرکت ایرانی و خارجی واگذار شد.

ظرفیت تولید سالانه این واحد ۱۰۰ هزار تن بوتن یک است و اتیلن مورد نیاز که ماده اولیه این واحد است به وسیله پتروشیمی جم به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید الفین دنیا تامین می‌شود.

در این طرح پتروشیمی جم عهده دار اجرای این قرارداد و شرکت پتروشیمی مبین تامین‌کننده سرویس‌های جانبی آن است. مدت زمان اجرای این طرح از زمان مؤثر شدن قرارداد تا راه‌اندازی و تولید محصول ۳۷ ماه است.

کد خبر 49268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز