همشهری آنلاین: اسامی برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی ذر استان فارس اعلام شد.

نخستین مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری دانشکده فنی و حرفه‌ای شیراز برگزار شد. این مسابقه که به منظور ترویج و معرفی سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود، با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این مسابقه که با رقابت ۹۰ طراح استان فارس برگزار شد، ۳ نفر به عنوان برگزیده و یک نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. همچنین لیلا حقیقی، نادره جمالی و امیر مرادی از اساتید رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های شیراز داوری آثار را بر عهده داشتند.

در این مسابقه فریبا شریفی، نرگس الهی و الناز عبداللهی چهارده چریکی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و مهسا پگاه راد نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم، شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، به‌کارگیری علائم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

پیش‌تر بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جوایز نقدی برگزیدگان را بدین شرح اعلام کرده بود:

نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان؛

نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان؛

نفر سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان؛

و شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان.