همشهری آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از ساماندهی و تجهیز کلانتری‌ها و پاسگاههای پلیس در سال آینده خبر داد.

سردار سرتیپ عزیزاله رجب زاده با اشاره به اولویت نیروی انتظامی در زمینه پیشگیری در سال جدید گفت: علاوه بر ساماندهی مراکز پلیس و تجهیزات نیروها، برنامه های مفصلی را درخصوص آموزش نیروها در زمینه‌های مختلف دنبال خواهیم کرد و امیدواریم هر ماه یک طرح پیشگیری را اجرا کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی با اشاره به این که در حال حاضر 85 درصد نیروهای کلانتری‌های تامین شده است افزود: در یازده ماه امسال 33میلیون تماس تلفنی با پلیس 110 گرفته شد که از این تعداد هشت میلیون عملیاتی و دو میلیون و پانصد هزار پرونده قضایی در کلانتری ها تشکیل شده است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی یکی از اقدامات پلیس پیشگیری در سال آینده را آموزش روسای کلانتری‌ها اعلام کرد و گفت: ششصد نفر در این زمینه در قالب نوزده برنامه، آموزش‌های حرفه ای را دنبال می‌کنند.

سرتیپ رجب زاده با اشاره به این که 57 هزار نیروی پلیس در سال جاری آموزش دیده اند درباره برنامه‌های پلیس در خصوص بحث آموزش همگانی پیشگیری خاطرنشان کرد: برنامه های وسیعی را در این زمینه در مدارس ،مساجد، مجتمع‌های مسکونی و امور صنفی در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به تمرکز پلیس روی نقاط جرم خیز تصریح کرد: با آمارهای ارائه شده، هفتاد درصد جرائم در ده شهر صورت می‌گیرد که پلیس برای مقابله با جرائم، بیشتر در این شهرها تمرکز خواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی درباره چهارشنبه پایانی سال گفت: نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست اما با قانون شکنان و سلب کنندگان آسایش مردم برخورد می‌کند.

سرتیپ رجب زاده در پایان با اشاره به کاهش جرائم خشن گفت: امسال نخستین بار شاهد کاهش جرائم چهارده گانه به ویژه کاهش 19 درصدی در سرقت خودرو بودیم طوری که در یازده ماه امسال نیز 165تن مواد مخدر کشف شده است.