همشهری آنلاین: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد به منظور تبیین سیاست خارجه خود از اواخر هفته جاری تا 23 مارس (3فروردین 87) سفر دوره‌‌ای به خاورمیانه و اروپا خواهد داشت.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی تایمز، به نقل از مشاوران سناتور جمهوری‌خواه نوشت: مک‌کین تصمیم گرفته فرصت قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مغتنم شمرده و تفاوت‌های خود را از رقبای دموکراتش یعنی هیلاری کلینتون و باراک اوباما به نمایش گذارد.

مشاوران نامزد نهایی جمهوری‌خواهان آمریکا تصریح کردند جان مک‌کین که از سناتورهای مشهور کنگره آمریکاست، در راس هیئتی از کنگره برای ارئه برگ اعتماد برنامه‌های سیاست خارجه خود به جهانیان به این سفر دوره‌ای می‌رود.

این در حالی است که حملات لفظی و مناقشه‌های بین اوباما و کلینتون پس از استعفای یک مشاور اوباما از منصب خود رقابت‌های انتخاباتی را به صحنه جنگ و جدال مبدل کرده است.

این مشاور نامزد سیاهپوست ریاست جمهوری آمریکا تنها چند ساعت قبل از آغاز انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت "وایومینگ" همسر رئیس جمهور سابق آمریکا را هیولا خواند.

تایمز در ادامه گزارش داد: مشاوران مک‌کین معتقدند درگیری‌های لفطی هیلاری و اوباما فرصتی طلایی برای نامزد جمهوری خواهان است تا خود را به عنوان نامزد قدرتمندتر و باتجربه مطرح کند به ویژه که فعالیت‌های تبلیغاتی وی هرگز با این گونه درگیری‌ها روبه‌رو نبوده است. اگرچه اصطلاحات زشت و رکیکی که کلینتون علیه اوباما به کار می‌‌برد خود به خود سبب می‌‌شود مک‌کین پیروز جنجال‌های آنها شود.

جان مک‌کین تا حدود بسیار زیاد پیرو سیاست‌های رئیس جمهور فعلی آمریکا است. او خط فکری بوش را در عراق می‌پسندد و در نطق‌های انتخاباتی خود سخن از افزایش نیروها در عراق به میان می‌آورد.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه لندن از جمله ایستگاه‌های جان مک‌کین در سفر دوره‌ای وی خواهد بود نوشت:سناتور جمهوری‌خواه در خاورمیانه در تلاش برای کسب هواداران خارجی به عنوان حمایتگران وی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گردد.