مریم قاسمی ـ خبرنگار: ساختمان ۳ طبقه فرسوده‌ای در منطقه ۱۶ برای حفظ جان شهروندان تخریب شد.

این ملک به دلیل فرسودگی و شکستگی لوله‌های فاضلاب در حال ریزش بود که مسئولان شهرداری منطقه۱۶ ابتدا به اخطار و تخلیه به موقع ملک اقدام و سپس به تخریب این ساختمان درحال ریزش پرداختند تا جان شهروندان و ساکنان اطراف به خطر نیفتد.

«ناهید انوار» مسئول روابط‌عمومی ناحیه۳ منطقه۱۶ در این‌باره به خبرنگار همشهری محله گفت: «این ملک فرسوده در خیابان شهید تقوی، کوچه بستان‌چی، نبش کوچه شهید سنگسری قرار داشت که ۸ماه پیش به دلیل نشست و ریزش بخشی از خانه، با دستور و اخطار شهرداری منطقه تخلیه شد. بنابراین ساکنان هر ۳طبقه از این ساختمان نقل مکان کردند تا خطری جانشان را تهدید نکند. البته با حمایت و تلاش مسئولان شهرداری منطقه، ساکنان برای احقاق حقوق خود اقدام کردند و توانستند از طریق بیمه از مسئولان اداره فاضلاب خسارت ۴۰۰میلیون تومانی دریافت کنند تا بتوانند برای تخریب و نوسازی این ملک جواز ساخت بگیرند.»

وی در ادامه افزود: «برای اینکه ریزش این ساختمان به ملک‌های همسایه خسارت وارد نکند و وضعیت بحرانی‌تری در محله ایجاد نشود، این ملک به‌طور کامل تخریب شد و به‌زودی مالکان با حمایت شهرداری اقدام به ساخت خانه خواهند کرد.»