آرش امامی در نشست خبری نخستین مسابقه زنده طراحی مد و لباس اصفهان اظهار کرد: دغدغه ما در حوزه مد لباس اصفهان این بود که فکر جدیدی داشته باشیم و بتوانیم آن را عملی کنیم.
وی گفت: در همه جای دنیا مانند پاکستان، اندونزی، کشورهای عربی و آفریقایی لباس ملی دارند. در مرکز علمی آموزشی فرش ایران سپهر هدفمان این بود که مفهومی از برند ملی را استخراج کنیم.
سرپرست مرکز آموزش علمیکاربردی فرش ایران سپهر افزود: ارتباط با مد مفهومی در فلسفه اشراق است، همانگونه که از رسیدن به نور در معماری اسلامی از فلسفه اشراق استفاده شده، باید در طراحی استفاده کنیم و این کمکاری ما در صدسال اخیر است؛ باید با توجه به ذخایر غنی مفهوم مد را استخراج کنیم و در معرض استفاده تولیدکنندگان قرار دهیم.
این مسئول ادامه داد: در کشور جشنوارههای متعددی در خصوص مد و لباس برگزار شده که ادامه نداشته است، اما در این جشنواره میتوانیم محتواسازی کنیم؛ چراکه حوزه تمدن پارس حوزه تمدنی خاورمیانه است.
امامی با اشاره به اینکه برای طراحی در لباسها باید از موضوعهای آزادگی، قیام، انتظار و رهایی استفاده کرد، گفت: ۳۰۰ سال پیش طرحهای لباس ما قابل صادر بوده و اکنون نیز مناطق بسیاری را پوشش میدهیم.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای ما در تولید محتوا برگزاری مسابقه است، ادامه داد: هفتههای گذشته در خانه مشیر الملک با موضوع عاشورا نمایشگاهی برپاشد. همچنین مسابقه زنده طراحی و دوخت لباس مفهومی، پاییز امسال برای نخستین بار در کشور در این مرکز برگزار میشود.