همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار با عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور برادرند که هیچ کس نمی‌تواند برادری انان را ازبین برده و از هم جدا کند.

به گزارش ایرنا از داکار، احمدی‌نژاد که در حاشیه یازدهمین اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی با عبدالله گل دیدار داشت، افزود: ما پیشرفت ترکیه را پیشرفت خودمان دانسته و ازآن خوشحال می‌شویم.

احمدی نژاد با اشاره به بحث تروریسم در منطقه گفت: همه کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر ریشه تروریسم را بخشکانند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: باید موانع سرمایه‌گذاری متقابل را رفع کرد تا سطح مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه از سطح کنونی بسیار فراتر رود.

رئیس جمهور در ادامه به تحولات سیاسی منطقه اشاره کرد و افزود: تحولات بزرگی در منطقه روی داده است که کشورهای منطقه با همکاری و کمک یکدیگر باید این تحولات را به نفع ملت‌ها مدیریت کنند.

عبدالله گل رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار، سفر آقای احمدی نژاد به بغداد را تاریخی خواند و در زمینه مبارزه با تروریزم گفت: جنگ ما علیه تروریزم ادامه دارد و البته مراقب هستیم تا دراین عملیات مردم عادی صدمه ای نبینند.

وی به همکاری خوب ایران و ترکیه در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد و ازسفر اخیر تجار ترکیه به ایران و اغاز مباحث همکاری اقتصادی دو کشور ابراز خورسندی کرد.

رئیسان جمهوری ایران و ترکیه دراین دیدار بر ضرورت ادامه یافتن گفتگوها جهت تقویت اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی و افزایش تاثیرگذاری آن بر تحولات جهان اسلام تاکید کردند.

قرار است دکتر احمدی نژاد پیش از ترک داکار پایتخت سنگال با خبرنگاران گفتگو کند.