همزمان با آغاز هفته توانیابان، شهرداری منطقه ۵ از بوستان های مناسب سازی شده برای این گروه از جامعه در غرب تهران رونمایی کرد.

 همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور : شهردارمنطقه ۵ مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای توانیابان و معلولان  را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در این زمینه دانست وگفت: «این حق همه توانیابان است که بتوانند به راحتی در شهر حضور یابند و از اماکن و فضاهای عمومی استفاده کنند، بر همین اساس عزم جدی برای مناسب سازی  این فضا ها در منطقه ۵ شکل گرفته است.»

فریدون حیدری با اشاره به راه اندازی بوستان های آموزشی برای توانیابان افزود:« بوستان های آموزشی شرایط را برای توانیابی معلولان مهیا می کند و زمینه ساز حضور آنها در شهر می شود. به نظرم بوستان ساحل در منطقه ۵ شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به بوستان آموزشی ویژه توانیابان دارد. »

 او در ادامه مناسب سازی معابر برای توانیابان را در اولویت کارهای شهرداری منطقه دانست و گفت: «تا کنون بوستان ساحل به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و بوستان سرداران شهید به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع مناسب سازی شده است، محورهای جنت آباد و شهران جنوبی نیز هر کدام به متراژ ۱۲ هزار و ۸ متر برای حضور توانیابان بهسازی شده است. »

شهردار منطقه از مناسب سازی ساختمان نواحی ۱،۳،۴ شهرداری خبر داد و اعلام کرد : «در قالب طرح مناسب سازی اماکن و فضای شهری ۵ مدرسه در منطقه ۵ مناسب سازی شده است. »

اقدامات موثر شهرداری منطقه ۵ دراین  زمینه عنوان منطقه برتر درمناسب سازی فضای شهری را برای این منطقه به همراه داشت. شهردار تهران با اهدای لوح تقدیر به شهردار منطقه ۵ از تلاش های مدیران منطقه  به عنوان برترین منطقه در مناسب سازی فضای شهری تقدیر کرد و این فعالیت ها را تلاشی مستمر برای تحقق هدف "تهران، شهری برای همه" نام برد.