همایش تجلیل از قهرمانان معلول ورزشکار در شیراز برگزار و مشکلات این قشر در حاشیه این مراسم مطرح و همچنین نوید خبرهای خوشی برای معلولین داده شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان فارس در این مراسم گفت: تا پایان هفته جاری خبرهای خوشی در زمینه تخصیص سهمیه ویژه بنزین برای معلولین شنیده خواهد شد.

حمید گودرزی افزود: با پیگیری‌های مداوم ریاست سازمان بهزیستی کشور و معلولین سراسر ایران مبلغی معادل ۵۵۰ هزار تومان برای معلولین آسیب نخاعی فارغ از سطح ضایعه به حساب آنها واریز شد که این مبلغ ماهانه و مستمر واریز می‌شود و به جز آن مبلغ کمک معیشتی ویژه معلولین و همچنین اعتباری برای دانشجویان معلول نیز تا پایان هفته جاری به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی گفت: این درخواست را از مسئولان و مردم دارم که معلولان را افرادی دارای ناتوانی نبینند زیرا این قشر توانایی‌های ویژه‌ای دارند.

گودرزی عنوان کرد: اگر ما مسئولان کار خود را درست انجام داده بودیم محدودیت‌های موجود برای معلولین وجود نداشت، امیدوارم زمینه حضور حداکثری معلولین در جامعه فراهم شود.

  • هزینه برای افراد سالم، افتخارآفرینی ورزشکاران معلول 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیراز در  این همایش گفت: سالانه رقم‌های بسیار سنگینی برای ورزشکاران سالم در کشور هزینه می‌شود اما معلولین ورزشکار و جانبازان هر ساله پرچم کشور را مدام در عرصه‌های ملی، جهانی و پارالمپیک به اهتزاز در می‌آورند.

حمید آذرمی بااشاره به سوم دسامبر (۱۲ آذر) روز جهانی معلولان افزود: نباید توجه به معلولین تنها به روز جهانی که به این نام وجود دارد خلاصه شود.

وی با بیان اینکه سالن و تجهیزات ورزشی مناسب برای معلولین وجود ندارد، گفت:در سالهای اخیر سالن ورزشی توسط بهزیستی شیراز احداث شده و تاثیر آن بگونه ای بوده که در حال حاضر ۹۹درصد اعضای تیم ملی فوتبال معلولین کشور که به پارالمپیک راه یافته اند از اهالی شهرستان شیراز هستند.

  • مشکلات ورزشکاران معلول شیرازی

فاطمه بلورکش ۳۶ ساله، ورزشکار معلول و دارنده مدال نقره کشوری در رشته بدمینتون در حاشیه برگزاری این همایش اعلام کرد: چهار سال است که در این رشته مشغول فعالیت هستم و اکنون نیز به تیم ملی دعوت شده‌ام.

بلورکش افزود: ورزشکاران معلول در شهرستان شیراز با مشکلاتی در حوزه تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزش مواجه هستند.

وی اضافه کرد: نداشتن و کمبود راکت و توپ بدمینتون و ویلچر ورزشی از جمله مواردی است که ورزشکاران معلول شیرازی با آن مواجه هستند.

بلورکش ادامه داد: یک سالن ورزشی برای تمرین معلولین شیرازی در این شهر وجود دارد که کف پوش آن فرسوده شده و نورپردازی آن نیز مشکلاتی دارد.

در  این همایش از ۹۰ نفر از ورزشکاران معلول قهرمان و افتخار آفرین استان فارس تجلیل شد.