برای مطالعه و امکان دسترسی ساده و آسان توان یابان به دنیای کتاب، کتابخانه سرای محله سلسبیل در تکه دهم پایتخت، مجهز به کتاب های «صوتی» شد.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی - خبرنگار : همزمان با هفته «معلولان» برای مناسب سازی فضاها و امکانات شهری ویژه معلولان، کتابخانه سرای محله سلسبیل با همکاری خانه سلامت این سرا، کتاب­ های صوتی به مراجعه ­کنندگان توان ­یاب خود ارائه می ­دهد. مسئول خانه سلامت سرای محله سلسبیل با اعلام این خبر گفت: «جلب رضایت­مندی معلولان، تامین نیازهای شهروندی و فراهم کردن فرصت مطالعه برابر در کنار دیگران از مهم­ترین اهداف تجهیز کتابخانه به کتاب­های صوتی بود. »

به گفته «سودابه رئوف» در این اقدام برای بزرگسالان و کودکان، ۲۰ جلدکتاب در موضوعات مختلف به شکل کتاب صوتی آماده شده که شهروندان به ویژه توان­یابان می­ توانند بر اساس موضوع موردنظرشان  این لوح های فشرده را از کتابخانه سرای محله سلسبیل به امانت بگیرند. او همچنین اضافه می ­کند که به­ زودی این کتابخانه به کتاب­ های «بریل» نیز تجهیز می ­شود.

مسئول خانه سلامت سرای محله سلسبیل در ادامه می­ گوید: «استفاده از کتاب­های صوتی تنها برای نابینایان نیست و همه توان­یابان می­توانند از آنها برای مطالعه استفاده کنند. »

کتابخانه سرای محله سلسبیل هر روز به جز روزهای پنجشنبه و جمعه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ میزبان علاقه ­مندان به مطالعه است. شماره تماس این کتابخانه ۶۶۳۸۰۷۶۹ است.