رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: نمایشگاه پاییزه صنایع دستی و سوغات دامغان در ۷۴ غرفه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی قاسمی یک‌شنبه ۲۴ آذر افزود: نمایشگاه پاییزه صنایع دستی و سوغات دامغان در ۷۴ غرفه از ۱۳ استان کشور در سالن چندمنظوره استادیوم حمزه سیدالشهدا این شهر برپا شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از ۲۳ آذر تا یکم دی ۹۸ دایر است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ برای بازدید مراجعه کنند.

قاسمی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر غرفه دار ایجاد شده است که حدود ۸۵ درصد آن را صنایع دستی و ۱۵ درصد را سوغات تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: تمامی غرفه‌های این نمایشگاه شامل صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور است که با حضور هنرمندان و صنعت کاران سراسر کشور برای معرفی بهتر محصول‌ها دایر شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: رشته‌های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه شامل مس گری، سنگ‌های تزیینی، چاپ قلمکار، قلمزنی و خاتم‌کاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار داشت: هدف اصلی از برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها، معرفی توان و ظرفیت هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور و منطقه، رونق تولید، کمک به فروش، توسعه و ترویج صنایع دستی در بین جامعه است.

در شهرستان دامغان ۲ هزار هنرمند شناسایی شده وجود دارد که ۵۰۰ نفر آنها فعال هستند و ۲۰۰ نفر از هنرمندان بیمه شده‌اند.

معرق، مشبک، چاپ قلمکار، گلیم بافی، کرباس بافی، سفال و سرامیک، چهل تکه دوزی و پته دوزی، از جمله صنایع دستی ویژه شهرستان دامغان، استان سمنان است که در بین آن‌ها، هنر قلمکاری تنها صنعت دستی ثبت ملی این شهرستان به شمار می‌رود.