یکی از عینک‌های گرد و نمادین جان لنون، خواننده افسانه‌ای گروه بیتلز در حراجی ساثبیز به قیمت ۱۳۷ هزار پوند چکش خورد و فروخته شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، حراجی ساثبیز روز جمعه در لندن برگزار شد و خریداری ناشناس برای به دست آوردن عینک جان لنون مربوط به سال ۱۹۶۸ رقمی بیش از ۱۳۷ هزار پوند (حدود ۲.۳ میلیارد تومان) پرداخت کرد. این عینک گرد و نمادین سال‌ها در اختیار آلن هرینگ، راننده پیشین گروه افسانه‌ای بیتلز بود و او همراه عینک، نامه‌ای هم نوشته و داستان عینک را در آن شرح داده بود.

بر اساس آنچه هرینگ در نامه خود نوشته، ستاره بیتلز عینک را در تابستان ۱۹۶۸ در خودروی رینگو استار (درامر و دیگر عضو بیتلز) جا گذاشت و دیگر هم سراغش را نگرفت. در بخشی از این نامه آمده است: «جان، رینگو و جورج [هریسن] را سوار مرسدس رینگو کردم و به دفتر رساندم. وقتی پیاده شدند، دیدم عینک گرد جان روی صندلی عقب مانده و یکی از شیشه‌ها و یک دسته‌اش جدا شده است. به او گفتم اگر می‌خواهد عینک را درست کنم و او گفت که نمی‌خواهد نگران باشم.»

آن عینک از تابستان ۱۹۶۸ به مدت بیش از ۵۰ سال در دست راننده گروه موسیقی بیتلز ماند تا اینکه جمعه گذشته در حراجی چکش خورد و بیش از ۱۳۷ هزار پوند فروخته شد. از دیگر یادگارهای بیتلز که در ساثبیز لندن به حراج گذاشته شده بود، یک گردن‌بند با زنگوله مربوط به هریسن بود که ۱۰ هزار پوند چکش خورد.