الکتروتراپی یکی از روش‌های درمانی در فیزیوتراپی است که در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات سیستم اسکلتی ـ عضلانی به کار می‌رود. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، همایون آبایی، فیزیوتراپیست، بیان کرد: در دستگاه‌های الکتروتراپی از امواج صوتی، امواج الکترومغناطیسی و جریان الکتریکی برای تحریک اعصاب و عضلات و کمک به درمان مشکلات بیماران استفاده می‌شود.

وی گفت: الکتروتراپی شاخه‌ای از رشته فیزیوتراپی است که در درمان برخی از بیماری‌ها موثر است. این بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی عضلانی، کاهش درد، التهاب و ترمیم زخم‌ها، تقویت عضلات و کمک به درمان نارسایی‌هایی مانند بی‌اختیاری ادرار و مدفوع است. همچنین کاربرد الکتروتراپی را به صورت علمی و آکادمیک در زمینه زیبایی و لاغری عنوان کرد که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

این فیزیوتراپیست بر نقش الکتروتراپی در کاهش درد بیماران تاکید کرد و افزود: کمک به کاهش درد، التهاب و ترمیم ضایعات در بیماران و همچنین کمک به روند بهبود بیماران بستری و ترخیص سریع‌تر بیماران و به دنبال آن کاهش هزینه‌های درمانی از کاربردهای این شاخه از علم فیزیوتراپی است.