چشم، چشم را نمی بیند. همه جا تاریک است و رهگذران نگران، سعی می کنند با قدم های بلند سریع تر مسیر را طی کنند. اینجا خیابان شهید فولادوند در منطقه ۲۲ است که مجتمع های ورزشی و فرهنگی مسکونی بسیاری در خود جای داده اما هنوز چراغ روشنایی ندارد. مشکلی که زمینه های بروز جرایمی چون سرقت، اخاذی و...فراهم کرده است.

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی:بسیاری از اهالی خیابان فولادوند(حدفاصل میدان دکتر فولادوند تا خیابان لاله) منطقه ۲۲ در این سال ها قربانی اوضاع نابسامان این معبر شده اند و درخواست همیشگی شان از مسئولان این است که با نصب چند تیر چراغ برق روشنایی خیابان را تأمین کنند. «رضا میر محسنی» از اهالی لاله غربی سالها ساکن این معبر بوده است. او می گوید: «اگر شب ها به این خیابان بیایید متوجه می شوید که چقدر اوضاع تردد نابسامان است و اهالی این خیابان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. تاریکی این خیابان باعث شده است سارقان شب ها به اینجا بیایند و در تاریکی، کمین و در فرصت مناسب نقشه شوم سرقتشان را اجرا کنند. اکنون به علت نبود روشنایی، این معبر به محلی ناامن برای تردد اهالی تبدیل شده است. نمی دانیم با چه زبانی به مسئولان بگوییم که باور کنند اهالی این محدوده امنیت جانی و مالی ندارند.» او می گوید که یکی از خواسته های اصلی اهالی برطرف شدن این مشکل است تا بتوانند با خیال آسوده از این معبر عبور کنند.
«نرگس احمدی» یکی دیگر از اهالی می گوید: «کم نیستند تعداد افرادی که در این خیابان حداقل یک بار در دام سارقان نیفتاده باشند. افرادی که از ترس جانشان، پولشان را به سارق داده اند. چند وقت پیش دخترم را به مطب پزشک بردم. وقتی به خانه برمی گشتم هوا تاریک شده بود. خیابان هم که مثل همیشه تاریک بود و چشم، ‌چشم را نمی دید. در میانه خیابان مرد معتادی از من خواست کیفم را به او بدهم. وقتی مقاومت کردم چاقو را به طرف من گرفت و تهدیدم کرد. من هم مجبور شدم کیفم را به او بدهم. »
  مشکلات ناشی از تاریکی خیابان فولادوند فقط ناامنی نیست؛ بلکه سالمندان نیز برای رفت و آمد با دردسرهای بسیاری مواجه هستند. «فاطمه بلالی» از شهروندان محله می گوید: «تاریکی این خیابان برای سالمندانی مثل من که به سختی راه می روند بسیار خطرناک و ممکن است باعث زمین خوردن شود. به همین دلیل سعی می کنم با تاریک شدن هوا حتی اگر کاری هم داشته باشم از خانه بیرون نیایم. » هرچند که متولی تأمین روشنایی این معبر اداره برق منطقه است اما «حسام مولایی» شهردار ناحیه یک منطقه ۲۲ این خواسته اهالی را بجا می داند و می گوید: «شهروندان برای تسریع در روند رفع این مشکل می توانند خواسته شان را مکتوب به شهرداری ناحیه اعلام کنند. شهرداری ناحیه هم اقدامات و پیگیری های لازم را با اداره برق انجام خواهد داد. »