تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۸

پس از بازی آرسنال و لیورپول در لیگ قهرمانان، این دو تیم در همان ورزشگاه بازی چهارشنبه‌شب با هم بازی می‌کنند؛ اما این بار در لیگ برتر انگلیس.

آرسن ونگر و رافا بنیتز مربیان فرانسوی و اسپانیایی آرسنال و لیورپول که قرار است سه‌شنبه‌شب بازی برگشت خود در لیگ قهرمانان اروپا را در آنفیلد برگزار کنند، امروز در چارچوب دیدارهای هفته سی و سوم مقابل هم قرار می‌گیرند.

ونگر که در بازی رفت لیگ قهرمانان به نتیجه‌ای بهتر از مساوی یک-یک دست پیدا نکرد، امروز امیدوار است در قالبی خارج از چارچوب لیگ قهرمانان (که گفته می‌شود حوزه تخصصی بنیتز است) تیم مربی اسپانیایی را شکست دهد.

با این حال همه معتقدند هیچ‌یک از دو تیم آرسنال و لیورپول در بازی امروز از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند تا نبرد سه‌شنبه ‌شب، یک فوتبال واقعی باشد. دیداری که با توجه کامل به بازی رفت انجام می‌شود اگرچه هنوز خاطرات بازی رفت از ذهن مربیان 2 تیم پاک نشده است.

«آنها از حداقل موقعیت حداکثر نتیجه را گرفتند، در حالی‌که ما عکس آنها عمل کردیم.» این جمله ونگر تحلیل کوتاه و دقیقی است از آنچه در دیدار چهارشنبه‌شب آرسنال و لیورپول اتفاق افتاد. مسابقه رفت  2 تیم در یک‌چهارم  نهایی لیگ قهرمانان در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که آرسنال در نیمه دوم فرصت‌های خوبی را برای زدن گل برتری از دست داد. در این میان 2 صحنه بیش از سایرین بحث‌برانگیز بود.

پنتنر، مهاجم دانمارکی آرسنال در حالی‌که ضربه فابرگاس در حال ورود به دروازه لیورپول بود، آن را از روی خط برگرداند. در نگاه اول به نظر می‌رسید مهاجم دانمارکی نتوانسته پایش را از مسیر توپ خارج کند، ولی بنتنر که پشت به دروازه بود و آگاهی دقیقی از موقعیت دروازه و مدافع لیورپول نداشت، در واقع با مهار توپ قصد داشت از گل شدن  آن مطمئن  شود.

دقایقی پیش از آن هم درک کویت، مهاجم هلندی لیورپول با گرفتن دست هلب او را در محوطه جریمه سرنگون کرد، ولی داور مسابقه از اعلام این خطای واضح چشم‌پوشی کرد. ونگر در پایان بازی نتوانست  ناراحتی‌اش از این تصمیم را پنهان کند و گفت: «گاهی زاویه دید داور بسته است و  می‌توان از اشتباه  او صرف‌نظر کرد، ولی این صحنه در  5 یاردی داور اتفاق افتاد.»

اما در پایان بازی آنچه جنجال این موضوع را بیشتر کرد، برملا شدن این واقعیت بود که پیتر وینک، داور هلندی و درک کویت به 2 شهر کوچک همسایه در هلند تعلق دارند، ولی مهاجم لیورپول این موضوع را در تصمیم داور دخیل نمی‌داند: «من  داور را می‌شناسم. در هلند، بارها او داور بازی ما  بوده است. ما هر دو از یک منطقه می‌آییم. او متعلق به منطقه لیدان است که من در آنجا بزرگ شده‌ام، ولی نباید تصور کرد  که چون او مرا می‌شناسد،  به نفع من قضاوت کرد. تصمیم او در این صحنه درست بود. من هلب را لمس کردم، ولی هرگز پیراهن او را نکشیدم یا او را نگرفتم.»

با وجود اتفاقات جنجالی نیمه دوم، هر 2 گل بازی در نیمه اول به ثمر رسید. ابتدا آدبایور ضربه کرنر دقیق فان‌پرسی را با ضربه سر وارد دروازه لیورپول کرد، ولی تنها 4 دقیقه بعد درک کویت توانست بازی را به تساوی بکشاند. این  نخستین گل آدبایور، پس از گلزنی به میلان در سن‌سیرو محسوب می‌شود و رینا دروازه‌بان لیورپول یک بار دیگر نشان داد که روی سانترها مشکل دارد. گل لیورپول هم  بر روی حرکت دیدنی جرارد به ثمر رسید که با عبور از ابوئه و کولوتوره، پاسی عالی را برای کویت فرستاد تا  یک بار دیگر ناجی تیمش باشد.

با وجود برتری آرسنال در این بازی، نتیجه پایانی به نفع لیورپول بود و این تیم بازی برگشت سه‌شنبه‌شب را با موقعیت بهتری شروع خواهد کرد، چراکه آرسنال برای صعود باید در آنفیلد گل بزند. با  این حال بنیتس معتقد است که هنوز مأموریت تیمش تکمیل نشده است:‌«فکر نمی‌کنم ما مدعی صعود باشیم. حداقل در برابر تیمی مثل آرسنال. آنها تیمی فوق‌العاده هستند که می‌توانند روی ضدحملات به ما ضربه بزنند. ولی ما در آنفیلد  و مقابل هواداران‌مان بازی می‌کنیم و این  تفاوت بزرگی را ایجاد می‌کند.»

دومین نبرد

اما پیش از بازی سرنوشت‌ساز برگشت، آرسنال و لیورپول امروز هم با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. طبق قرعه، مسابقه برگشت دو تیم در لیگ برتر امروز در ورزشگاه امارات برگزار می‌شود، ولی اهمیت  نبرد لیگ قهرمانان و نتیجه نزدیک بازی رفت، موجب شده تا حساسیت این بازی کمتر از همیشه باشد.

برای لیورپول که امیدی به قهرمانی ندارد و با توجه به فاصله 7 امتیازی با اورتون، تقریباً از کسب رتبه چهارم مطمئن است، تردیدی نیست که  این یک بازی کم‌اهمیت خواهد بود. بنیتس با توجه به دیدار حساس برگشت، امروز به احتمال فراوان به بازیکنان اصلی‌اش استراحت می‌دهد و ترکیبی متفاوت را به زمین می‌فرستد. اما برای آرسنال که هنوز به قهرمانی امیدوار است، این  یک بازی سرنوشت‌ساز است. فاصله آرسنال با منچستریونایتد به 6 امتیاز رسیده، ولی با توجه به رویارویی هفته آینده 2 تیم در اولدترافورد، ونگر دلیلی برای ناامیدی نمی‌بیند: «فکر می‌کنید ما از هفته  اول لیگ جنگیده‌ایم تا دوم شویم؟ من می‌خواهم قهرمان شویم.»

با این  حال بعید  است که نتیجه این  بازی، تأثیر روانی بر عملکرد 2 تیم در بازی برگشت داشته باشد. بنیتس تأکید می‌کند که این  بازی هیچ تأثیری بر سرنوشت تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نخواهد داشت. آدبایور هم با  این نظر موافق است: «شاید لیورپول چهارشنبه خیلی‌خوب بازی کرد و شاید شنبه آنها به این  خوبی بازی نکنند، ولی این مسئله هیچ اهمیتی نخواهد داشت. همه چیز بستگی به این  دارد که ما چقدر آماده باشیم.»در این بازی ممکن است رابین فان‌پرسی غایب باشد. ونگر دلیل تعویض او در پایان نیمه اول بازی چهارشنبه‌شب را نگرانی از تشدید مصدومیت او عنوان کرد.

برنامه بازی‌ها:
آرسنال با لیورپول – ساعت 16:15
استون ویلا با بولتون، بلکبرن با تاتنهام، فولام با ساندرلند، نیوکاسل با ردینگ، ویگان با بیرمنگام و منچسترسیتی با چلسی (همه بازی‌ها ساعت 18:30)