به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی امام در خصوص آخرین وضعیت ورود واگنهای جدید به متروی تهران گفت: ما تقریباً هر روز پیگیر تحقق قرار داد ۶۳۰ واگن متری هستیم اما تحقق این قرار داد به دلیل دو مشکلی که وجود داشت به کندی پیش میرود.
وی ادامه داد: مشکل نخست مربوط به نوع ارز پرداختی پیش بینی شده در قرارداد است که یورویی است و باید یورو به یوان تبدیل شود که این موضوع با یک الحاقیه حل میشود و این مشکل با سرعت کم در حال حل شدن است.
به گفته امام کارفرما در این موضوع شهرداری تهران نیست بلکه سازمان شهرداریهاست و این موضوع باید ازسوی آنها تسریع شود.
مدیرعامل مترو اضافه کرد: قرار بود بانک عامل، یکی از بانکهای خصوصی متعلق به کلانشهرها باشد که این بانک در لیست «ساینا شور» چین نیست و برای همین بانک دیگری برای این موضوع انتخاب شد. بعد از پیگیریهای بسیار بانک جدید عاملیت کار را پذیرفته است اما این موضوع هم به کندی پیش میرود.
امام در پاسخ به پرسشی در خصوص افتتاحهای جدید ایستگاههای مترو تا پایان سال گفت: قرار بود در خط ۷ مترو دستکم ۳ ایستگاه دیگر افتتاح شود اما به دلیل آنکه از ۹۱۰ میلیارد اوراق مشارکت پیشبینی شده در سال ۹۶ هنوز توسط یکی از بانکها داده نشده است، افتتاحهای مترو هم با مشکل مواجه شده است و نمیتوانیم تا زمان تحقق بودجه در این رابطه قول مشخصی بدهیم.
امام در خصوص پرداخت سهم مترو از بودجه کشوری نیز توضیح داد: از ۵۵ میلیارد تومانی که در بودجه سال ۹۸ کشور برای توسعه مترو پیشبینی شده بود، ۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده و در لایحه بودجه ۹۹ کشور هم برای متروی تهران ۵۳.۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم اندک مترو کمتر از سال گذشته شده است.