مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

مدیرعامل مترو تهران اعلام کرد که در صورت تزریق پول اوراق مشارکت مترو تا پایان سال ۹۸، سه ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام در واکنش به تاکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افتتاح هر ماهه یک ایستگاه مترو که توسط مسوولان شهرداری وعده داده شده بود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود به طور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این برنامه‌ریزی دچار چالش شده است.

وی با بیان این که شهرداری تهران به دلیل مشکلات مالی توان کمک به مترو را مانند سابق ندارد و به همین دلیل شورای شهر به پیشنهاد شهرداری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرد، اظهار کرد: متاسفانه ۹۱۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت از تیر ماه سال جاری در بانک عامل که بانک آینده است، مانده و متاسفانه تا این لحظه پیگیری‌ها برای دریافت این پول بی‌نتیجه مانده است.

امام با بیان این که بانک آینده به عنوان بانک عامل ۹۱۰ میلیارد تومان را به شهرداری نمی‌دهد، گفت: بانک آینده بر روی وثیقه‌هایی که شهرداری تهران در نظر گرفته است ایراد می‌گیرد و ماه گذشته نیز شاهد تغییر مدیرعامل و هیات مدیره این بانک بودیم و دوباره باید رایزنی‌ها را با تیم جدید آغاز کنیم.

وی با بیان این که بر اساس قانون بانک عامل باید بلافاصله بهای اوراق مشارکت را به دست منتشرکننده اوراق برساند، گفت: دیوان محاسبات کشور نیز به این اقدام بانک آینده به عنوان تخلف ورود کرده و در حال پیگیری هستند.

مدیر عامل مترو تهران با تاکید بر این که اگر این پول به متروی پایتخت تزریق شود تا پایان امسال ایستگاه کیانشهر در خط شش و ایستگاه برج میلاد و نواب در خط هفت مترو افتتاح می‌شود، گفت: واقعیت این است که شهرداری تهران برای تکمیل ایستگاه‌های خود به منابع مالی احتیاج دارد و اوراق مشارکت منتشرشده می‌تواند بسیاری از مشکلات مترو را حل کند.

کد خبر 479316
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    سالهای آینده هم همین مشکلات مالی را برای افتتاح ایستگاه خواهید داشت. آیا بهتر نیست بجای توسعه مترو در حال حاضر تراموا یا ال آر تی سطحی را در تهران و حومه شروع کنید که نیاز به ایستگاه سازی هم ندارد.