کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه سامانه بارشی فعال در کشور از مرزهای شرقی خارج می‌شود که با خروج آن بر روی نوار شرقی سه تا پنج درجه کاهش دما خواهیم داشت و هوا در این مناطق سردتر می‌شود، همچنین وزش باد برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت‌: امروز سامانه بارشی در جنوب شرق، شرق و جنوب کشور فعال است که موجب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود. همچنین در استان‌های فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان نیز برف و باران به همراه دارد.

وی گفت: چهارشنبه موج ضعیفی از روی شمال غرب و غرب کشور عبور می‌کند که در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس بارش‌های پراکنده به همراه خواهد داشت و پنجشنبه اواخر وقت یک سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و پس فردا این هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که در شهرهای پرجمعیت، صنعتی و کلان‌شهرها افزایش غلظت آلاینده‌ها را به همراه دارد.

به گفته وی، خلیج فارس از امروز تا سه‌شنبه مواج است.

  • غبار محلی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز کمی ابری و در برخی ساعات با غبار محلی همراه است، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱ درجه زیر صفر شد و بیشینه دمای امروز تهران ۸ درجه بالای صفر می‌شود.

گودرزی گفت: تبریز با دمای ۱۳ درجه زیر صفر، ارومیه ۱۲ درجه زیر صفر، بندرعباس ۲۱ درجه بالای صفر و بوشهر ۲۰ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.