کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شنبه ۵ بهمن ماه جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال شرق کشور به ویژه ارتفاعات و مناطق سردسیر آن یخبندان خواهند داشت، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی گفت: امروز در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، در استان‌های خوزستان، بوشهر، غرب استان فارس و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و ایلام بارش برف خواهند داشت؛ ساحل دریای خزر نیز بارش باران دارد.

وی اظهار داشت: امروز در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، فردا فعالیت این سامانه به نیمه جنوبی و شرق کشور محدود می‌شود و در مناطق مرتفع جنوب شرق کشور نیز کاهش محسوس دما رخ می‌دهد که بارش برف خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: نوار جنوبی کشور رگبار و رعد و برق دارد و سامانه بارشی که فعلا در کشور فعال است، اواخر وقت یکشنبه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و روند افزایشی دما حدود سه تا پنج درجه رخ می‌دهد.

وی گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود. اما امروز دریای خزر، غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی شدند. روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

  • تهران نیمه ابری

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران کمی تا نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد خواهیم داشت. کمینه دمای امروز تهران ۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۸ درجه بالای صفر می رسد.

رفیعی گفت: ارومیه با دمای ۱۲ درجه زیر صفر، شهرکرد و تبریز ۱۰ درجه زیر صفر و  بندرعباس ۲۲ درجه بالای صفر ب ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 480235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha