قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی جزئیات برنامه «بچه‌های آفتاب» را اعلام کرد که با هدف همدلی و همراهی با کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل‌بیگی درباره برنامه «بچه‌های آفتاب» که در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: هر سال جشن سیمرغ و پروانه‌ها علاوه بر نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور سینماگران کودک و نوجوان در مناطق شهر تهران برگزار می‌شد اما امسال با توجه به سیل سیستان و بلوچستان تصمیم به اجرای این برنامه برای بچه‌های شهرها و روستاهای سیل‌زده گرفتیم.

به گفته قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در برپایی این برنامه فارابی را همراهی می‌کنند تا با حضور جمعی از اهالی سینمای کودک و برگزار کردن برنامه‌های هنری برای بچه‌ها روزهایی خوب برای آنها رقم بخورد.

پوران درخشنده، سیدجواد هاشمی، بهنوش بختیاری، مهران رجبی، حسن آقاکریمی، علی عبدالعلی‌زاده و مجید قناد به همراه گروه، آزیتا رضایی (خاله رویا) و مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) برای برگزاری برنامه «بچه‌های آفتاب» با فارابی همراهی می‌کنند و علاوه بر اجرای برنامه‌های مفرح، هدایایی شامل اسباب‌بازی توسط هنرمندان به کودکان اهدا می‌شود.

ایل‌بیگی درباره امکانات نمایش فیلم در این برنامه گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با ارسال چند دستگاه سینمای سیار به شهرهای مختلف برای کودکان فیلم نمایش می‌دهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم یک تریلی مجهز به سینماسیار و امکان پخش صوت و تصویر خود را با گروه هنرمندان همراه می‌کند.

«بچه‌های آفتاب» روزهای ١۵ تا ١٧ بهمن در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و از آنجا که پیش‌تر برنامه‌های مختلف هنری در استان برگزار شده، با هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است هنرمندان به بخش‌هایی بروند که تاکنون در آنجا برنامه‌ای برگزار نشده است.