رقابت شانه به شانه برنی سندرز و جو بایدن برای پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات با به میان آمدن نام وزیر خارجه پیشین آمریکا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داغ‌تر از گذشته دنبال می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسلیت، هر چند جان کری هر گونه حضور و دخالت خود را در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از اساس رد کرده اما به نظر می‌رسد بزرگان حزب دموکرات آمریکا در تلاش برای یافتن رقیبی جدی برای دانلد ترامپ نیم‌نگاهی به گزینه‌هایی جز سندرز و بایدن دارند. یکی از این گزینه‌ها وزیر خارجه آمریکا در دولت باراک اوباماست که به نظر می‌رسد اگر وارد گود شود، آسان‌تر از همه می‌تواند از گلدان دموکرات‌ها بیرون می‌آید.

خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز روز یکشنبه بخشی از گفتگوی تلفنی جان کری را در سرسرای هتل دی‌موین در آیووا شنیده است که این چهره موثر حزب دموکرات در آن از احتمال انتخاب سندرز در انتخابات درون‌حزبی و تاثیر ویرانگر آن بر اردوگاه دموکرات‌ها ابراز نگرانی می‌کند. وزیر خارجه پیشین در این گفتگو مدعی شده شاید خودش ناچار شود وارد میدان شود و با کناره‌گیری از هیات مدیره بانک آمریکا، بخت خود را برای رقابت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ بیازماید.

کری که از حامیان جدی بایدن (معاون اوباما) برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است، در صفحه شخصی خود در توییتر هر گونه گمانه‌زنی را درباره خودش نادرست دانست و نوشت: «من پیش‌تر هم گفته‌ام برای ریاست جمهوری دورخیز نکرده‌ام و هر چه جز این اشتباه است. مفتخرم برای نامزدی دوست خوبم جو بایدن تلاش می‌کنم که می‌دانم نامزد می‌شود، ترامپ را شکست می‌دهد و یک رئیس جمهوری خوب می‌شود.»

با وجود تکذیب جان کری درباره تلاش برای ورود به انتخابات، چهره‌های موثر حزب دموکرات از روند کلی حاکم بر این اردوگاه در آستانه رای‌گیری‌های درون‌حزبی برای انتخاب نامزد برتر خشنود نیستند. آخرین نظرسنجی‌ها از بخت ۲۵ درصدی و برابر سندرز و بایدن حکایت دارد و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود و سندرز گوی سبقت را از بایدن برباید، شاید یک نام بزرگ دیگر از سوی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شود؛ کسی که بتواند با ترامپ رقابت کند و بخت پیروزی داشته باشد.