گروه ورزشی -داود مهابادی: وقتی بعد از برکناری میثاقیان، سرمربی جوان راه‌آهن در اولین تجربه مربیگری‌اش پیکان را با نتیجه‌ای پرگل شکست داد، برخی‌ اعتقاد داشتند این برد اتفاقی است

اما وقتی این پیروزی‌ها تداوم پیدا کرد، ارزش کار داود مهابادی سرمربی جوان این تیم بیش از پیش به چشم آمد.

مهابادی در گفت‌وگو با همشهری در این باره گفت: «وقتی مسئولیت فنی تیم به من سپرده شد،  اولین اقدامم مشخص کردن برنامه کاری‌ام بود. حضور من در راه‌آهن و پیاده کردن برنامه‌هایم در تیم با حمایت کامل مدیریت باشگاه همراه شد؛ موضوعی که در ادامه کار با راه‌آهن و دستیابی به موفقیت در این تیم بسیار به من کمک کرد.»

سرمربی راه‌آهن به دلایل دیگر موفقیتش اشاره کرد و ‌افزود: «بعد از تشریح برنامه‌ها و اهداف‌مان، بازیکنان و کادرفنی می‌دانستند خواسته‌شان از یکدیگر چیست. در ادامه کار، من و بازیکنان به درک متقابل از یکدیگر رسیدیم. بازیکنان نسبت به من حسن‌نیت نشان دادند، چون در عمل دیدند که من و سایر اعضای کادر به تمام موارد گفته شده در قبال آنها عمل کردیم.بازی به بازی پیش رفتیم و در ادامه چند بازیکن تیم که از شرایط بازی دور شده بودند را به شرایط مسابقه رساندیم. در قدم بعدی شیوه بازی و سیستم کارمان را تغییر دادیم و سعی کردیم با نفرات بیشتری حمله کنیم.»

مهابادی موضوع خاصی را در پیروزی‌های اخیر تیمش به عنوان شاخص موفقیت مطرح نمی‌کند: «برای موفقیت فقط به یک موضوع اکتفا نکردم. برای هر بازی برنامه داشتیم. در هر دیدار حتی برای تک‌تک دقایق آن برنامه معینی درنظر گرفتیم و طبق آن عمل کردیم.»وی در خصوص این نکته که فکر می‌کند تا چه زمانی می‌تواند به روند پیروزی‌های تیمش ادامه دهد، گفت: «روند تیمی ما رو به جلو است، اما حقیقت فوتبال به این نکته بازمی‌گردد که نمی‌توان در همه بازی‌ها برنده شد. همدلی و داشتن روحیه پیشرفت و بردطلبی نزد بازیکنان ما وجود دارد و همگی‌ تشنه پیروزی هستند. بازیکنان من اشتیاق  زیادی دارند و مطمئناً حداقل 5، 6 بازیکن ما در آینده‌ای نه‌چندان دور به تیم‌ملی دعوت خواهند شد.

مطمئنم این راه‌آهن در آینده در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.» سرمربی راه‌آهن در پایان درخصوص دیدار با مقاومت سپاسی و برتری برابر این تیم در خارج از خانه می‌گوید: «واقعاً یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در این فصل بود. از طرح و برنامه حریف آگاه بودیم و برای هر نیمه برنامه خاصی داشتیم. در نیمه اول به مدافعان کناری تیم‌مان اجازه نفوذ ندادیم. در نیمه دوم نیز تدابیر خاصی داشتیم تا اینکه به 3 امتیاز این دیدار دست یافتیم. بازیکنان مقاومت غالباً جوان هستند و ما می‌دانستیم که آنها به دلیل جوانی چنانچه تا دقیقه 60 به گل نرسند، از لحاظ روحی به هم می‌ریزند. بنابراین به بازیکنانم گفته بودم اگر تا دقیقه موردنظر به بازی منسجم خودمان ادامه دهیم می‌توانیم در پایان 90 دقیقه، 3 امتیاز این دیدار را کسب کنیم.»