دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: سرمربی جدید راه‌آهن انتخاب شد. چند هفته‌ای بود که به دلیل نتایج ضعیف راه‌آهن، صحبت از تغییر سرمربی این تیم مطرح بود اما مهابادی طی روزهای گذشته دائماً موضوع تغییر در کادر فنی را تکذیب می‌کرد.

اما سرانجام شایعه در باشگاه راه‌آهن به واقعیت پیوست و داود مهابادی در جلسه شنبه‌شب گذشته یاوری با انصاری‌فرد، جای خود را به سرمربی باتجربه و پیشین
برق شیراز داد.

مهابادی: یک مشاور، نقش اصلی را در تصمیم مدیرعامل داشت

سرمربی جوان پس از اکبر میثاقیان، به هدایت تیم راه‌آهن در لیگ‌برتر پرداخت.
داود مهابادی در گفت‌وگویی با همشهری به توضیحاتی در مورد نحوه کنار گذاشتن‌اش و شرح ماجرای تغییرات روی نیمکت مربیگری این تیم می‌پردازد. مهابادی می‌گوید: «بعد از بازی با سایپا، مسابقات لیگ دو هفته تعطیل شد. در این تعطیلات متوجه شدم شرایط طور دیگری در تیم و باشگاه ما پیش می‌رود.»

سرمربی پیشین راه‌آهن ادامه می‌دهد: «اتفاقاً برکناری من عجیب نبود و در دو، سه هفته اخیر انتظار تغییرات را داشتم. متوجه تغییر و برنامه‌هایی شده بودم از آنجا که می‌دیدم بین بازیکنان زمزمه‌هایی وجود دارد اما صحبت با مدیریت شرایط ذهنی متفاوتی را برای من به وجود آورد.»

وی افزود: «به‌دنبال خبرهایی که در مورد تغییر سرمربی راه‌آهن وجود داشت من بعد از بازی سپاهان با انصاری‌فرد صحبت کردم اما ایشان صراحتاً تغییر روی نیمکت تیم را تکذیب کرد و به من اطمینان داد که شخص دیگری به عنوان سرمربی مدنظر وی نیست.»

سرمربی برکنار شده راه‌آهن هرگونه دخالت فنی درکارش را رد می‌کند. مهابادی می‌گوید: «انصاری‌فرد هیچ دخالت فنی‌ای در کارم نمی‌کرد. البته من هم اصولاً شخصی هستم که اجازه دخالت فنی را به کسی نمی‌دهم. از طریق مشاوران باشگاه سعی می‌شد مشاوره‌های فنی در مورد مثلاً تغییر ترکیب و حضور برخی بازیکنان به من داده شود اما تصمیم‌گیرنده نهایی در امور فنی من بودم.»

مهابادی از عملکرد خودش در راه‌آهن دفاع می‌کند و می‌گوید: «قصد تعریف از خود را ندارم اما با استناد به مسائل فنی می‌گویم؛ در هیچ زمانی راه‌آهن مانند دوره مربیگری من بازی نکرد اما از آنجا که نتایج تیم ما بعضاً قابل قبول نبود تصمیم به برکناری من گرفتند. جدا از آن، اشتباهات داوری خصوصاً‌ کمک داوران واقعاً از ابتدای فصل به تیم ما ضربه زد اما راه‌آهن جز نیمه دوم دیدار با پیکان در سایر بازی‌ها بد کار نکرد.»

سرمربی راه‌آهن از دلایل همکاری نکردن خود با محمود یاوری سرمربی جدید این تیم صحبت می‌کند: «با من صحبتی نشده اما ترجیح می‌دهم اگر آقای یاوری خواستند در تیم دیگری با ایشان همکاری داشته باشم و تمایلی به همکاری با او در کادر فنی راه‌آهن ندارم.»
سرمربی راه‌آهن حرف‌های پایانی خود را مطرح می‌کند: «از دو هفته پیش متوجه شدم که گزینه‌هایی مدنظر مدیریت باشگاه برای سرمربیگری قرار دارند مثلاً گزینه‌هایی نظیر یاوری،‌ کاظمی و حتی دنیزلی که حرف از آنها به عنوان سرمربی تیم مطرح بود و ختم کلام اینکه یک نفر به عنوان مشاور باشگاه، نقش اصلی را در تغییرات به‌وجود آمده بر روی نیمکت تیم داشت که من به‌دلایلی ترجیح می‌دهم نام این مشاور را مطرح نکنم.»

 یاوری: باید جلوی پسرفت تیم را بگیرم

در جلسه شنبه‌شب گذشته یاوری با مدیرعامل راه‌آهن، سرمربی پیشین برق شیراز به عنوان سرمربی جدید راه‌آهن انتخاب شد.

یاوری در گفت‌وگو با همشهری از دلایل انتخاب و توافقش با راه‌آهن می‌گوید: «پذیرش هدایت راه‌آهن سه دلیل اصلی داشت. اولین دلیل، حضور شخص انصاری‌فرد در رأس مدیریت باشگاه بود که از جنس فوتبال است و به‌راحتی مسائل فوتبالی را درک می‌کند.

دوم؛ شرایط و امکانات حرفه‌ای تیم راه‌آهن که برای فوتبال حرفه‌ای، شرایط خوبی دارد و سومین عامل مجموعه بازیکنان این تیم و پتانسیلی بود که در اختیار من قرار می‌گرفت.»
سرمربی باتجربه و جدید راه‌آهن از برنامه‌ها و اهدافش می‌گوید: «قرار گرفتن در رده شانزدهم جدول به هیچ‌وجه رتبه خوبی برای راه‌آهن محسوب نمی‌شود.

در اولین گام برنامه دارم که ذهینت و روند منفی فعلی تیم را متوقف سازم و شرایط فنی را تغییر دهم. مطمئناً از 12 روز تعطیلی لیگ،‌ بهترین استفاده را خواهیم کرد تا تیم را با آرامش و رفته‌رفته به جایگاه واقعی خودش برسانیم.»

سرمربی راه‌آهن با صراحت عنوان می‌کند: «من در ملاقات با مدیرعامل تیم، هیچ قولی به انصاری‌فرد در مورد مقام خاصی ندادم. به نظر من قول دادن و حرف‌زدن از رتبه‌ای خاص در فوتبال حرفه‌ای اصلاً کار درستی نیست. مطمئناً من تمام توانم را در راه‌آهن به کار خواهم گرفت اما به اعتقاد من در شرایط فعلی، صحبت از کسب مقام خاصی برای تیم درست نیست. در وهله اول و در شرایط فعلی، منطق این را می‌گوید که تمام توانمان را برای جلوگیری از پسرفت تیم به کار بگیریم.»

کد خبر 65019

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز