همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: محققان آروماکولوژی که به بررسی اثر رایحههای گوناگون بر احساسات انسان می پردازند، به استفاده از شمعهای معطر در فضاهای داخلی توصیه کردهاند. اما این اتفاق با خلاقیتهای مختلفی همراه شده تا آنجا که مدتهاست به شمعهای شکلاتی انس گرفتهایم ولی شمعهای فستفودی چهطور؟
سال ۲۰۱۶ بود که به گزارش ایتر، رستوران زنجیرهای کیافسی (KFC)، نسخه محدودی از شمعهای معطر با رایحه مرغ سوخاری را برای سفارش آنلاین مشتریان نیوزلندی خود تدارک دید تا آنها را به ارائه ایدههای جدید برای تولیدات این شرکت تشویق کند.
اما خبری که این روزها مورد توجه رسانهها قرار گرفته است، یک اتفاق بین المللی است که این بار توسط رستوران زنجیره ای مک دونالدز (McDonald's) رقم خورده است.
به گزارش بیزینس اینسایدر بخش مارکتینگ این شرکت بر اساس همبرگرهای پرطرفدار کوارتر پوندر (Quarter Pounder) یک مجموعه شش تایی شمع معطر معرفی کرده است که هرکدام را به تنهایی میتوان روشن کرد ولی ایده اصلی این است که با روشن کردن همزمان این ۶ شمع، عطر یک ساندویچ همربرگر کوارتر پوندر در فضا پخش شود.
این شمعها با رایحه سس گوجه فرنگی، ترشی، پنیر، پیاز، نان و گوشت گاو تازه درست شدهاند.
گاردین این خلاقیت مک دونالدز را اقدامی جهت جلب توجه مشتریان و رقابت بهتر با سایر فستفودهای زنجیرهای مطرح ارزیابی کرده است.