شیوع بیماری کرونا در کشور ایران و سایر نقاط جهان موجی از نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است، در این بین شایعات فضای‌حقیقی و مجازی نیز بر این موضوع دامن می‌زند.  

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، طی هفته اخیر مطالبی با موضوع مصرف لبنیات بر روند درمان مبتلایان به ویروس کرونا و افراد در معرض خطر تأثیر منفی دارد در فضای حقیقی و مجازی منتشر و این مسأله موجب کاهش خرید لبنیات به خصوص شیر شد.  

ذبیح‌الله غریب، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران از کاهش ۵۰ درصدی مصرف شیر در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این مسأله به علت وجود شایعاتی مبنی بر مضر بودن مصرف لبنیات که دارای طبع سرد هستند بر انتشار ویروس کرونا به‌وجود آمد.  

وی افزود: این مسأله چالش بزرگی را برای دامداران استان به‌وجود آورده است و اگر روند کاهش خرید شیر و لبنیات ادامه‌دار باشد، قطعا دامداران با یک بحران جدی مواجه می‌شوند.  

غریب توضیح داد: در حال حاضر شیر تولیدی دامداران توسط تعاون روستایی خریداری و برای استفاده در کارخانجات شیرخشک و فرآوری محصولات لبنی به آن‌ها فروخته می‌شود.  

تینا جعفری، متخصص تغذیه نیز در خصوص مزایا و مضرات مصرف لبنیات در مواجه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تاکنون دستورالعملی مبنی بر منع مصرف لبنیات در مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا ویروس به پزشکان ابلاغ نشده است.  

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی مانند جوشاندن شیر و تهیه لبنیات از مراکز معتبر از این محصول استفاده کنند.