به گزارش همشهری آنلاین، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: بهرهبرداری از زیرگذر کوی نصر با احتساب پروژههایی مانند پارکینگ بوستان ملت و بهسازی رینگ ۷ کیلومتری بوستان پردیسان که بدون برگزاری مراسم رسمی تحویل شهروندان شدند، نهمین افتتاحیه پروژههای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال جاری به شمار میآید.
وی متعادل ساختن خطوط ترافیکی که قبلا در نتیجه عرض کم پل فلزی کوی نصر دچار اختلال شده بود، یکسانسازی حرکت در بزرگراه جلال آل احمد و انطباق آن با معابر مرتبط را از مهمترین اهداف اجرای زیرگذر کوی نصر دانست و یادآور شد: مسیر اصلی زیرگذر شامل ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی بوده و طول آن با احتساب مسیرهای دسترسی به حدود ۱۵۰۰ متر میرسد.
وی با بیان اینکه طرح این پروژه به ویژه پس از بازنگریهای اعمال شده، نگاه ویژهای به مقوله ساماندهی ترافیک محلی داشته است. یادآور شد: اصلاح هندسی مسیر ورودی به خیابان کارگر جنوبی و خیابان بیمارستان شریعتی، تامین دسترسی مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران به مسیر غرب به شرق بزرگراه گمنام به صورت غیر همسطح و برقراری تعادل خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا از جمله کارکردهایی است که در کنار رفع گلوگاه ترافیکی پل فلزی گیشا محقق شده است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بهرهبرداری از زیرگذر کوی نصر، تاثیر بسزایی روی عملکرد ترافیکی تقاطعهای مرتبط به ویژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید گمنام با خیابان کارگر داشته و به واسطه حذف پل قدیمی گیشا، سیمای شهری این نقطه از پایتخت را چشمنوازتر کرده است.